Lennart van der Meulen (VPRO): “NPO strategie is Noord-Koreaans”

VPRO directeur haalt fel uit richting NPO. 

In een Gooi en Eemlander-interview ageert Van der Meulen tegen het beleid van staatssecretaris Dekker om verstrooiing te schappen. Van der Meulen: “Om te beginnen is dat begrip niet te definiëren”. Volgens hem wordt een publieke omroep zonder verstrooiing ook erg saai. Ook heeft hij weinig begrip voor de gedrukte mediabedrijven die moeite hebben met de internetactiviteiten van de omroepen. Volgens hem kunnen deze bedrijven zich beter druk maken om Google die jaarlijks bijna een miljard euro aan reclamegeld uit de markt haalt.  

Van der Meulen heeft echter het meest moeite met het NPO-beleid, die volgens hem zich steeds meer gaan bemoeien met de inhoud van omroepprogramma’s. Hij ziet dat de NPO de content van omroepen steeds meer wil centraliseren. “Dat is een Noord-Koreaanse benadering”, aldus Lennart van der Meulen. 

Lees hier het uitgebreide interview op Gooi en Eemlander
 

 

1 Trackback / Pingback

  1. Kamervragen over kijkcijfercommercie bij de NPO

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*