John de Mol: De nieuwe Keizer van de Radio

Vandaag is bekend gemaakt dat TMG haar radio-zenders Sky Radio, Classic FM en Radio Veronica in een samenwerkingsverband met Talpa onder een dak laat vallen met Radio538 (waar ook radiozender Slam! onder valt). TMG krijgt een minderheidsbelang in deze onderneming en lijkt zich hiermee te onttrekken van haar radio-activiteiten.

Met het ontstaan van dit nieuwe radio-imperium in Nederland komt de geruchtenstroom ook direct op gang. Diverse bronnen melden dat John de Mol zijn televisie-activiteiten aan het Engelse ITV wil overlaten en zich wil richten op zijn grote liefde: radio.

De Mol zegt dat er voor hem nu veel samenkomt, zo meldt Mediamagazine.nl. “Radio vind ik het meest interessante medium dat er bestaat, het is interactief, dynamisch en altijd live en door de snelheid kan een adverteerder bij wijze van spreken binnen een uur op de radio zijn. Iedereen ziet mij wellicht als televisieman, maar mijn carrière ben ik begonnen bij de radio en dat is waar mijn hart ook nog steeds ligt”.

Radiolandschap
John de Mol heeft met Talpa ook al een minderheidsbelang in RadioCorp (Radio 10 en 100%NL), waardoor hij een dominante positie in het commerciale radiolandschap heeft opgebouwd. Bij elkaar is met de deal een investering van 27 miljoen voor de Telegraaf Media Groep gemoeid.

De gevolgen voor de werknemers zijn nog niet duidelijk.  Achtergrond van deze stap is om meer adverteerders te trekken, ook voor de andere producten die het mediabedrijf TMG maakt.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*