Jim Souren: ‘Het door minister Slob gewenste gezamenlijke mediaplatform voor radio en tv is er al lang!’

[PARTNERBIJDRAGE] De populaire websites Nederland.FM en Nederland.TV sturen al vele jaren miljoenen luisteraars en honderdduizenden kijkers door naar de Nederlandse omroepen.

Deze week zal Minister Slob (Media) de Tweede Kamer informeren over de plannen van de belangrijkste media van ons land om te komen tot een gezamenlijk platform voor video en audio. Slob was de initiatiefnemer van de gesprekken tussen de belangrijkste media van ons land, waarvoor de zware druk op het Nederlandse medialandschap de aanleiding vormde. Dalende oplages, kijkcijfers en advertentieomzetten worden mede veroorzaakt door het succes van partijen als Netflix en Facebook. 

Volgens diverse bronnen verliepen de gesprekken zeer moeizaam door verschillende belangen. Ook het vervolg van de onderhandelingen zal niet makkelijk verlopen, vermoeden insiders. Sommige partijen zijn daarom pessimistisch over de uitwerking van de afspraken waaraan zij zich nu hebben gecommitteerd. 
(Bron: AD)

Er is echter al vele jaren een eenvoudig en gratis alternatief om naar de radiostations en tv-programma’s van de verschillende omroepen te luisteren en te kijken.

De website Nederland.FM is opgericht in 2000 en met ruim 12 miljoen luistersessies per maand de meest gebruikte radioportal van Nederland. Hierop wordt een mix getoond van de meest populaire Nederlandse radiostations van de NPO, Talpa (538, Sky Radio, Veronica, Radio 10), Qmusic, Slam, 100% NL en BNR aangevuld met speciale genre-en themastations. De radio service is ook te gebruiken via de android en apple apps.

De website Nederland.TV is opgericht in 2015 en heeft momenteel ruim 100.000 kijkers per maand welke groeiende is. Op de tv-portal worden momenteel de tv-programma’s van de NPO, Talpa (Veronica, Net5, SBS), RTL en MTV getoond. 

“Bij de radioportal hebben we intensief contact met bijna alle radiostations. Bij de tv-portal hebben we wel contact met de omroepen, maar een wat intensievere samenwerking zou de site veel gebruiksvriendelijker kunnen maken. Ook weten we van onze gebruikers dat ze graag anoniem (zonder login) de radio en tv-programma’s willen beluisteren en bekijken, net zoals dat nu nog gaat op het ouderwetse fysieke radio-en tv toestel. Aan de reclames in de radio-en tv  programma’s zijn ze inmiddels wel gewend.
Wij denken dat het zonde zou zijn om weer veel geld en tijd in een nieuw initiatief te stoppen. Wij staan dan ook open om samen met de Nederlandse mediapartijen een grotere vuist te maken tegen de grote Amerikaanse/buitenlandse media partijen”, aldus Jim Souren, oprichter en directeur van beide websites. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*