De Podcast Top-5 van Hajo Magré

In aanloop van de Online Radio Awards interviewen wij diverse online radiomakers en podcasters. Ditmaal: Hajo Magré (Thuramedia/ Audiodroom/ Tussen de Oren podcast).

Heavyweight
Jonathan Goldstein werpt zich op als ‘verlosser’ van luisteraars die ergens een schuldgevoel over hebben. Krachtig omdat het laat zien dat je overal een verhaal van kunt maken. Was maar half zo boeiend geweest zonder de unieke humor en het kenmerkende stemgeluid van Goldstein. Sowieso is het meeste dat Gimlet produceert zeer de moeite waard.

Photo Stories
Een echte niche podcast, over fotografie, door Gijs de Koning. Gijs kan goed vertellen, probeert verschillende podcastvormen uit, maakt het vaak persoonlijk. En uit alles blijkt zijn passie voor fotografie en die van zijn gasten. Een goed voorbeeld van een podcast waar nooit ruimte voor zou zijn op een broadcastzender, maar die als podcast volledig tot zijn recht komt.

Anoniem Intiem
Maarten Dallinga duikt in de wereld van de ‘mannenontmoetingsplekken’. Totdat ik dit luisterde had ik geen idee hoe het er op zo’n plek aan toe gaat of wat mannen doet besluiten zo’n plek op te zoeken. Juist doordat het geen beeld heeft, maar alleen geluid, praten deze mensen volgens mij stukken makkelijker. Een goed voorbeeld van de kracht van podcast en won terecht een Tegel.

De Brand In Het Landhuis
Ik kan er niet omheen, dit is gewoon een van de allerbeste podcasts van de afgelopen tijd. Alle afleveringen op het puntje van mijn stoel uitgeluisterd! Ik houd van storytelling-podcasts, de verhalende journalistiek. De Kofferbakmoord en de Blankenberge Tapes had ik hier ook moeten noemen; daar heb ik hoge verwachtingen van, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

The Journey van KLM
Ook storytelling, maar dan ‘branded’. Goed vertelde reisverhalen waarin het vliegtuig ergens een (kleine) rol speelt. Verplichte kost voor elk bedrijf dat overweegt een podcast in zetten als marketinginstrument, omdat dit in alles laat zien hoe het wél moet. KLM heeft goed begrepen dat het in de eerste plaats gaat om een supergoed verhaal en dat je de luisteraar voorop moet zetten. 

Kijk voor meer informatie op Onlineradioawards.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*