Column Jan Slagter: ‘Groen licht’

U heeft er waarschijnlijk helemaal niet bij stilgestaan, dat uw favoriete omroepgids misschien wel eens niet meer zou verschijnen en ook wij hadden er het volste vertrouwen in. En toch lazen we met enige opluchting de brief van het Commissariaat voor de Media waarin Omroep MAX toestemming krijgt om de exploitatie van het wekelijkse MAX Magazine voort te zetten.

MAX Magazine startte eind februari 2013 als officieel programmablad. Het Commissariaat stelde als voorwaarde dat de nieuwe titel binnen drie jaar moest bewijzen zijn eigen broek op te kunnen houden. Inmiddels is een betaalde oplage van 92.304 gerealiseerd en bereiken we wekelijks 365.000 lezers. MAX Magazine is het enige omroepblad dat elk kwartaal een stijging in oplage laat zien. Ook de inkomsten aan advertenties en commerciële proposities nemen nog steeds toe. MAX Magazine heeft dus – zelfs tijdens de crisis – met succes laten zien dat er nog ruimte is voor een permanente plek binnen de omroepbladenmarkt. De inhoud is elke week verrassend en sluit aan bij de interesses van onze doelgroep. Het is een radio- en televisiegids, maar daarnaast zoveel meer. We ontroeren en inspireren. Het blijkt maar weer uit deze cijfers hoeveel behoefte daaraan is. Een uitbouw van de betaalde oplagegroei tot zelfs boven de 100.000 is eind 2016 realistisch voor MAX Magazine. De doelstelling van Omroep MAX om naast radio, tv en online ook in print actief te zijn, is hiermee werkelijkheid geworden. En dat geeft veel voldoening!

Bron: Max Magazine

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*