Britse markt voor streamingdiensten in recessie


Door de groter wordende concurrentie zijn er al langer zorgen of streamingdiensten hun eerder gestelde groeiverwachtingen nog wel waar kunnen maken. Deze week maakte Netflix al een daling in abonnees bekend. Ook de oplopende inflatie en verminderde koopkracht lijken nu hun sporen achter te laten. 
Britse huishoudens hebben hun video-abonnementen in recordaantallen opgezegd, omdat ze niet-essentiële uitgaven aan banden leggen om de kosten van levensonderhoud het hoofd te bieden. Het versterkt de bezorgdheid dat een door pandemie veroorzaakte hausse in streaming voorbij is.
Volgens cijfers van onderzoeksbureau Kantar werden in het Verenigd Koninkrijk in de eerste drie maanden van van 2022 zo’n 1,5 miljoen video-on-demand-accounts zoals Disney Plus en Apple TV Plus gestaakt. 
Terwijl 58 procent van de Britse huishoudens minstens één streamingdienst heeft (een daling van slechts 1,3 procent vanaf eind 2021) lijken de nieuwe cijfers aan te geven dat kijkers kritischer zijn geworden over het abonneren op meerdere platforms.
De wens om geld te besparen was de belangrijkste reden voor het annuleren van abonnementen.  Investeerders maken zich steeds meer zorgen dat de snelle wereldwijde groei van videostreaming een hoogtepunt heeft bereikt.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*