Bindinc. koopt Gids.tv en bereikt 8 miljoen Nederlandse kijkers

Bindinc. koopt Gids.tv, een uitbreiding die naadloos aansluit bij de missie van het mediabedrijf uit Hilversum: het verbinden van videocontent met kijkers. Met de acquisitie groeit het bereik van Bindinc. naar 8 miljoen unieke bezoekers. Allemaal Nederlandse consumenten, op zoek naar iets interessants om te kijken op televisie of de streamingdiensten. Bindinc. neemt Gids.tv over van Kompas Publishing.

Digitale gidssegment compleet
Gabrielle de Jong, CEO van Bindinc., “De aankoop van Gids.tv biedt Bindinc. de kans om samen met onze bestaande platforms TVgids.nl en Binge.nl het gidssegment in Nederland te beheersen. Met deze stap halen wij sneller onze groeidoelstellingen in digitaal bereik en advertentie-inkomsten. De acquisitie zorgt daarnaast ook voor een belangrijke toevoeging aan de data die de basis vormt voor onze insights voor videobedrijven en adverteerders.”

Versterking advertising en inzichten
De aankoop van Gids.tv, waaronder ook de aanverwante apps en social kanalen, versterkt de positie van Bindinc. op de advertentiemarkt. Bindinc. groeit op het gebied van native en programmatic advertising en adverteerders krijgen extra opties op het gebied van video advertising. Het grote verzamelde bereik van onze platforms levert unieke data op over de interesses, kijkvoorkeuren en doelgroepen van Nederland. Waardevolle inzichten voor al onze zakelijke partners in de videoketen.

Over Bindinc.
Bindinc. is partner voor omroepen, zenders, streamingdiensten, telecomproviders, producenten en adverteerders. Met inzichten en diensten levert het mediabedrijf uit Hilversum een positieve impact op kijkcijfers en kijkgedrag. De missie steunt op drie pijlers: het uitgeven en opschalen van printgidsen, het ontwikkelen van digitale consumentenplatforms, en het benutten van het bereik en de verzamelde inzichten voor de business-to-businessmarkt. De dienst Bindinc. VOD Insights levert data en inzichten over het Nederlandse streaminglandschap. Bij het grote publiek is Bindinc. bekend van de consumentenmerken TVgids.nl, Binge.nl en de Gouden Televizier-Ring verkiezingen. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*