Bert Habets (RTL): De grilligheid van de markt vraagt van ons een flexibele mentaliteit

CEO reageert op jaarcijfvers RTL Nederland 2015. 

Habets: “We sluiten 2015 met grote tevredenheid af. Na een teleurstellende eerste helft, hebben we in het tweede deel van 2015 een mooie inhaalslag gemaakt en ons winstniveau kunnen handhaven. Het licht aantrekken van de markt, de stabiele performance van onze zenders en hogere distributieopbrengsten waren hiervoor de belangrijkste oorzaken. We hebben verder geïnvesteerd in onze brede en innovatieve strategie waarin we de consument elke dag op een relevante manier willen bereiken en verrassen. Dit heeft onder andere geresulteerd in de lancering van het nieuwe RTL Z met een eigen 24-uurs zender, de continue groei van onze VOD-platformen en de snelle groei van onze RTL MCN met een groot aantal nieuwe contentmakers. Bovendien hebben we ons ventures portfolio uitgebreid en zijn we andere verrassende partnerships aangegaan, zoals met Triade Media en de joint venture met SpotX.”,  “De grilligheid van de markt en de constante innovatie van onze business, vraagt van ons een flexibele mentaliteit en de durf om snel te handelen. Niet alleen het lanceren van nieuwe initiatieven is een kunst, ze elke dag door ontwikkelen en verbeteren bepaalt uiteindelijk het succes.”

Het rapport is hier te lezen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*