Beeld en Geluid Mediacafé over Swiebertje

Deze editie van het Beeld en Geluid Mediacafé staat in het teken van één van de iconen uit de televisiegeschiedenis: Swiebertje. In het jaar waarin de televisie 70 jaar bestaat, kijken we naar de impact van deze immens populaire serie op de ontwikkeling van de televisie als medium, maar ook op de Nederlandse taal en jeugdliteratuur.

Beeldresearcher en mediajournalist Patrick Bremmers heeft in zijn onderzoek naar de televisie zwerver verbindingen gelegd met het heden: wat zien we in deze tijd nog terug van Swiebertje? Een middag vol nostalgie, over de geschiedenis van de televisie van Nederland en de ontwikkeling van jeugdtelevisie in vroegere tijden. Het programma wordt afgesloten met een vertoning van de allereerste aflevering van Swiebertje die ooit op televisie te zien was.

In het Beeld en Geluid Mediacafé bespreken we historische mediagebeurtenissen, recente media ontwikkelingen en belangrijke maatschappelijke trends aan de hand van beelden en verhalen uit het verleden. Aan het woord komen conservatoren, collectiespecialisten en beeldresearchers die putten uit de veelzijdige schatkamer van Beeld en Geluid.

Mediacafés
In Mediacafés bespreken collectiespecialisten en conservatoren van Beeld en Geluid recente en historische ontwikkelingen in de media. Zij illustreren hun verhalen met beelden uit de veelzijdige schatkamer van Beeld en Geluid.

Online mediacafé
Zondag 14 februari
14:00 – 16:00 uur
€5 Online 
KOOP JE TICKET

Dit Mediacafé wordt mede mogelijk gemaakt door de deelnemers van de BankGiro Loterij.

1 Comment

  1. Zelf niet zo’n fan. Dit is door de kijker een van de meest gevraagde programma’s die ze graag in de herhaling willen zien. De NPO heeft tegenwoordig diverse kanalen waarop dit mogelijk gemaakt kan worden maar de NPO en de NCRV weigeren dit gewoon. Zend het gewoon uit op NPO1 Extra of tijdens een blok Heimwee TV op NPO2. Zet alle afleveringen op NPO Start.

    Het omroep is van iedereen en niet alleen van Eppo van Nispen. Luister meer naar de kijker en kijk op social media wat ze graag (terug) willen zien.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*