Annelies Kaptein over 15 jaar Stoneroos

Het interactieve bureau Stoneroos bestaat deze week 15 jaar. Het bedrijf richt zich oa op digitale televisie en werkt voor KPN, Telfort en NPO. Spreekbuis sprak met oprichtster Annelies Kaptein.

Hoe ben je Stoneroos 15 jaar geleden gestart?
Kaptein: We zijn 15 jaar geleden met de eerste pilot projecten begonnen op de settopboxen van Casema (nu Ziggo) en van UPC (nu Liberty Global) met een aantal TV programma’s van de NCRV.  Aan bestaande televisies hebben we vervolgens er rpg-interactiviteit toegevoegd (via de setupbox), die je kunt bedienen met de rode knop op de afstandsbediening.   We hebben op dat gebied gewerkt voor programma’s zoals, Nationale Nieuwsquiz; Stand.nl, WillemWever en Zo vader Zo zoon. We hebben de afgelopen jaren veel expertise opgebouwd met iFanzy. Dit zijn gepersonaliseerde TV-gidsen op alle platformen, waaronder: TV, web, iOS en Android. Daarna zijn we vrij snel ons ook gaan richten op settopboxen, waar we voor veel digitale tv-distributeurs user-interfaces ontwikkelen.

De omroepwereld is de afgelopen jaren flink veranderd. In hoeverre zie jij deze veranderingen terug in jouw business?
Wij zijn gefocused op die verandering om ons heen. Onze kracht is dat we die veranderingen leuk vinden, daarop inspelen en vervolgen ervoor zorgen dat we nieuwe oplossing bedenken en deze maken. KNIPPR is daarvoor een goed voorbeeld.  

Je hebt een stand op de IBC. Hoe belangrijk is het voor jullie om hier te staan?
Het is vooral erg leuk om daar aanwezig te zijn. Op vrijdag en maandag spreken we vooral onze Nederlandse klanten en internationale samenwerkingspartners.  In het weekend komen er vooral veel internationale partners en klanten voorbij. Zo staat er een afspraak gepland met Apple, die benieuwd is naar onze Apple TV  oplossing, die we gelanceerd hebben met KNIPPR. Uiteraard ben ik erg trots op dat Apple het initiatief heeft genomen om ons tijdens de IBC te komen bezoeken! Maar ook veel ander internationale bedrijven hebben een afspraak ingepland om onze stand op de IBC te bezoeken.

Gisteren heeft Apple een keynote gegeven waar zij haar nieuwste producten gaat introduceren. Welke innovaties heeft Stoneroos in petto?
Die houden we nog even voor onszelf J   Maar uiteraard willen de aansluiten bij de TV-strategie van Apple en gebruikmaken van de gepatenteerde TV gidsview.  Dit zijn voor ons kansen voor open goal.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*