Amobee en smartclip kondigen TechAlliance aan

Amobee en smartclip bundelen hun krachten en vormen TechAlliance, het eerste cross-screen advertentieplatform in de Europese broadcast-industrie.

Samen zullen de wereldwijde leider in advertentietechnologie van Singtel en de toonaangevende Europese leverancier van ad-tech-oplossingen van RTL Group het eerste Europese aanbod van Programmatic TV opzetten om de onafhankelijkheid van Europese omroepen en streamingdiensten te beschermen met een in Europa gebouwde en gecontroleerde video-marktplaats.

TechAlliance streeft ernaar de Europese tv- en digitale advertentiemarkten te verenigen door omroepen een veilige, privacy-conforme manier te bieden om inkomsten te genereren met hun Addressable TV-, AVOD-, CTV- en OTT-inventory in een innovatieve storefront-ervaring.

Het platform zal de proposities van Amobee’s demand-side platform (DSP) en het smartclip supply-side platform (SSP) integreren. Adverteerders en mediabureau’s hebben de mogelijkheid om lokale en pan-continentale campagnes op grote schaal uit te voeren in één uniform platform. Merken en bureaus krijgen toegang tot cross-screen-oplossingen die zijn gebaseerd op first-party data-assets van de zender, die schaalbare, privacy-conforme en duurzame oplossingen voor publieksplanning, targeting en meting mogelijk maken die niet afhankelijk zijn van een third-party cookie. De transactie is onderhevig aan goedkeuringen van regelgevende instanties en zal naar verwachting worden afgerond in het eerste kwartaal van kalenderjaar 2022.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*