Achter de Mic: Hoe Radio en Podcasts de Toekomst van Online Casino Marketing Beïnvloeden

De Invloed van Radio en Podcasts op Casino Marketing

Online casino’s worden in Nederland steeds populairder. Er wordt dan ook niet meer raar opgekeken van menigeen persoon die thuis een potje Gates of Olympus, Sweet Bonanza of Book of Dead speelt. Echter vroegen onze experts zich onlangs af hoe dit fenomeen zo heeft kunnen groeien binnen zo een korte tijd en hoe de bedrijven hierachter dit zo bewerkstelligd hebben.

Lees dit artikel om er achter te komen wat de invloed van radio en podcasts op online casino marketing hebben, uitgelegd door onze experts.

Om deze reden nemen we je in dit artikel mee naar de wondere wereld van online casino marketing, een wereld waar slechts weinigen kaas van gegeten hebben en waarvan wij toch welk erg benieuwd zijn hoe de spreekwoordelijke vork nu precies in de steel steekt.

De Kracht van Audiovisuele Media

De kracht van audiovisuele media lijkt de laatste jaren fors toe te nemen. Denk dan met name aan podcasts en radio-advertenties. Uit onderzoek is gebleken dat steeds meer casinobedrijven en firma’s die zich bezig houden met online gokken dit soort kanalen gretiger inzetten om nieuwe spelers aan te trekken en hun huidige, loyale spelers, te behouden.

Volgens statistieken luistert bijna 41% van de gehele Nederlandse bevolking podcasts op een maandelijkse basis, gemiddeld zo’n 11 episodes per sessie, aardig wat dus! Wanneer we dit vergelijken met het engagement met traditionele media, zien we al snel dat deze (nieuwe) vorm van marketing kennelijk werkt.

“Mamy tendencję do kupowania rzeczy lub usług, o których słyszeliśmy. Media audiowizualne, takie jak podcasty i reklamy kasyn online, będą się jedynie zwiększać w najbliższej przyszłości. W rzeczywistości stały się one bardzo popularnym źródłem marketingu wśród kasyn preferowanych przez polscy hazardziści mieszkający w Holandii,” zegt Filip Kamiński, een CasinoRIX-expert.

Marketing Strategieën voor Radio en Podcasts

Onder de bekendste marketing strategieën voor audiovisuele media vallen uiteraard radio en podcasts. Met name podcasts zijn binnen een zeer korte tijd erg populair geworden onder Nederlandse consumenten. Tijdens de uitzending van deze podcasts is uiteraard voldoende ruimte voor het maken van reclame.

Zo kan de organisator of een van de deelnemers van de radio-advertentie of podcast een boodschap uitdragen die impact heeft op het koop (en in dit geval gok) gedrag van luisteraars. Het is dan ook precies deze reden dat steeds meer online casino’s, bookmakers, poker rooms en andere aanbieders van kansspelen ervoor kiezen op deze manier hun merk in de spotlights te zetten.

Sponsorship Deals

Bij radio- en podcastreclame komen vaak sponsorship deals kijken. Dit zijn samenwerkingen waarvoor de organisator of gastspreker tijdens een radio-advertentie of podcast betaald krijgt om een bepaalde boodschap uit te dragen.

Dit werkt als een soort win-win situatie voor zowel de online casino’s als de zogenoemde content creators. De content creators krijgen namelijk betaald, terwijl de casino’s hier waarschijnlijk een grotere spelerskern voor terug krijgen.

De laatste tijd heb je waarschijnlijk vast al wel eens een radio-advertentie gehoord voor Betcity of Holland Casino of heb je mensen horen spreken tijdens podcasts over Jacks Casino of Unibet.

De Effectiviteit van Audiovisuele Media

Het zal voor velen niet als een verrassing komen dat deze nieuwe auidiovisuele media beter werken als reclamekanalen, vergeleken met traditionele media zoals krantenadvertenties en advertenties in bushokjes (abri’s). Zo kunnen audivisuele media beter afgestemd worden op individuele luisteraars, waardoor deze effectiever en kostenefficiënter werken. Lees hier meer over de effectiviteit van audiovisuele media in casino marketing.

Toekomstige Trends en Kansen

Onze experts verwachten veel toekomstige trends en kansen in de online casino marketing industrie. Zo maken steeds meer legale Nederlandse online casino’s reclame op televisie en de radio. Echter kan dit in de toekomst nog gerichter en dus beter voor deze bedrijven, door bijvoorbeeld persoonlijke en interactieve advertenties in te zetten.

Naar verwachting zullen veel online casino bedrijven dit in de toekomst dan ook gaan doen. Hierdoor kunnen onze experts concluderen dat de hoeveelheid reclame voor online gokken de komende maanden en jaren enkel nog zal toenemen en dat het een integraal onderdeel zal worden van onze (digitale) maatschappij.

Conclusie

Zoals je wellicht geleerd hebt wanneer je dit artikel tot hier gelezen hebt, zullen audiovisuele media in de online casino marketing wereld een steeds grotere rol gaan spelen. Hier zullen online casino’s en bookmakers flink van gaan profiteren en je ziet dan ook dat steeds meer online casino’s innovatieve marketingstrategieën aan het omarmen zijn.