Studio Baarn failliet verklaard

Studio Baarn is deze week failliet verklaard. Dat meldt RTV Utrecht. Het studiocomplex was jarenlang een bekende opnamelocatie voor grote televisieprogramma’s, waaronder Ik Hou van Holland, The Floor, It Takes 2, Dancing on Ice en Kinderen voor Kinderen.

Volgens curator Lilian Veldkamp ligt de oorzaak van het faillissement onder meer in de teruglopende televisiemarkt. Studio Baarn heeft een schuld van ruim 7 miljoen euro. Er was nog één medewerker in dienst, die inmiddels is ontslagen.

De curator onderzoekt of een doorstart mogelijk is. Ook verkoop van onderdelen van het bedrijf behoort tot de opties. Het complex beschikt over een pand van circa 5000 vierkante meter met studio’s, kleedkamers, visagieruimtes, kantoren en vergaderruimtes.

Bron: RTV Utrecht.


Studio Baarn opende in 1986 aan de Hermesweg in Baarn en was destijds de grootste televisiestudio van Nederland. Dankzij de ruime opzet en de ligging vlak bij Hilversum groeide het complex uit tot een vaste opnamelocatie voor grote televisieproducties van zowel publieke als commerciële omroepen. In de loop der jaren werden er talloze populaire entertainmentprogramma’s opgenomen,. Jarenlang maakte Talpa Network vrijwel exclusief gebruik van de studio’s. Vanaf 2025 werd Studio Baarn weer opengesteld voor andere producenten, met de ambitie om naast Nederlandse ook meer internationale televisieproducties aan te trekken.

Spreekbuis.nl

WAARDEER DIT ARTIKEL!

Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine bijdrage, dan kan dat. Zo help je onafhankelijke mediajournalistiek in stand houden.

Donatie Spreekbuis € -