Poll Mediacourant: ‘94% vindt NPO doorslaan in verjongingsdrang’


Naar aanleiding van de onrust rondom programmaveranderingen bij de NPO zette de populaire entertainment- en medianieuwssite Mediacourant.nl (ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand) een poll op om het sentiment onder haar lezers te peilen.

Uit de poll blijkt dat weinig lezers achter de verjongingsstrategie van de NPO staan, waarbij populaire programma’s zoals Andere Tijden, Radar en Opsporing Verzocht moeten worden ingeperkt om meer plaats te maken voor programma’s gericht op een jongere doelgroep.  

2.620 lezers deden mee aan deze poll. 

7 Comments

  1. Tja, ‘de altijd representatieve polletjes’ waar je alleen kunt kiezen tussen A of B van Mediacourant toch…nuff said.

  2. @Erwin Alle polletjes en peilingen zijn volstrekt onbetrouwbaar. Zowel over televisie als politiek of eten etc. Het is volstrekt onbegrijpelijk dat zoveel mensen zich hierdoor laten leiden en vertrouwen in hebben.

    Peilingen zeggen helemaal niet. Je kunt vooraf precies sturen welke uitslag je wilt hebben. Het ligt aan wie je de vragen stelt en hoe je de vragen stelt.

  3. En dit is nog wel een poll onder internet bezoekers.
    Weet dat ongeveer een half miljoen Nederlanders nog nooit op internet is geweest!
    Hun stem wordt niet gehoord in een poll op internet.

    Ik krijg de indruk dat dit de mensen zijn die lineair TV kijken……

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*