Spotify wordt hoofdpartner van FC Barcelona, langetermijnsamenwerking van start

FC Barcelona en Spotify maakten vandaag bekend dat de streamingsdienst per 1 juli 2022 hoofdpartner wordt van de club en de officiële partner voor audiostreaming. Vanaf seizoen 2022/2023 zal het Spotify-logo voor de komende vier seizoenen te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts voor de heren en dames. Tevens wordt het stadion omgedoopt naar de naam van de streamingsdienst: Spotify Camp Nou.

Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion. De partners willen zich hiermee verder inzetten voor het ontwikkelen en ondersteunen van divers talent, voor nu en toekomstige generaties. Zo zal er naast het Spotify-logo ook een plek voor diverse artiesten worden bewaard op de iconische t-shirts van FC Barcelona.

Spotify Camp Nou

De herontwikkeling van het toekomstige Camp Nou terrein is onderdeel van het Espai Barça-project dat de faciliteiten en omgeving van de club zal transformeren in een nieuwe geïntegreerde entertainmentervaring. De promotionele oppervlakken in het stadion zullen worden gebruikt om het werk van artiesten van over de hele wereld te tonen en hen hiermee een nieuw podium te bieden. De langetermijnovereenkomst voor de eigendomsrechten van het stadion gaat per juli 2022 in.

De overeenkomst is door de Raad van Bestuur van FC Barcelona goedgekeurd en ondertekend, maar moet nog worden bekrachtigd door de ‘Extraordinary Delegate Members Assembly’. Dit zal op 3 april plaatsvinden door middel van een elektronische stemprocedure.

“We zijn erg trots om aan te kondigen dat we een alliantie zijn aangegaan met een wereldwijde organisatie als Spotify. Met dit partnerschap kunnen we door middel van unieke ervaringen waarbij entertainment en voetbal met elkaar worden gecombineerd, fans nog meer het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de Barça-familie. Dit biedt ons tegelijkertijd de mogelijkheid om in contact te komen met nieuw wereldwijd publiek. Het is ook een verbintenis waarmee we stappen voorwaarts blijven zetten. De samenwerking laat het innovatieve karakter en het constante streven naar uitmuntendheid van Barça zien die ons onderscheidt en ons tot een unieke wereldwijde club hebben gemaakt.”
Joan Laporta, President van FC Barcelona  

“We zijn erg blij met de samenwerking met FC Barcelona, waarmee we de werelden van muziek en voetbal samenbrengen. Vanaf juli zal onze samenwerking een podium bieden aan artiesten, spelers en fans in het nieuwe Spotify Camp Nou. De samenwerking creëert nieuwe mogelijkheden voor artiesten om in contact te komen met de wereldwijde fanbase van FC Barcelona. De missie van Spotify is om het potentieel van menselijke creativiteit te ontketenen, artiesten te ondersteunen en in contact te komen met fans. Wij geloven dat dit partnerschap vele mogelijkheden creëert om deze missie op unieke en impactvolle manieren waar te maken.”
Alex Norström, Chief Freemium Business Officer van Spotify 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*