Wanneer komt het eerste televisieprogramma over crypto-valuta?

Bron

Uit recent onderzoek blijkt dat jongeren in Nederland steeds meer investeren in cryptocurrencies. 27% van de jongvolwassenen doet dit met behulp van cryptocurrencies zoals Bitcoin. Eerder dit jaar werd bekend dat ruim 700.000 Nederlanders (5%) al Bitcoin bezitten en ruim 3,5 miljoen Nederlanders overwegen te investeren in de relatief nieuwe munt. Het is vermeldenswaard dat de tv-industrie deze massale trend tot nu toe achter zich heeft gelaten.

Het is dan ook niet verrassend dat de interesse om te investeren in cryptocurrencies nog steeds toeneemt. De prijs van Bitcoin en de prijs van Cardona hebben immers over een lange periode gemiddeld een flinke groei doorgemaakt, waardoor het voor veel Nederlanders die vermogen willen vergaren een interessante investering is. Dit komt ook doordat het geld op de bank te maken heeft met negatieve rentes en daardoor begint af te schrijven. De vastgoedmarkt lijkt te ver te zijn gegaan en het investeringsrisico is groot.

Uit onderzoek blijkt dat veel jongeren zich goed bewust zijn van deze risico’s. 61% zegt dat cryptocurrencies risicovol zijn, maar door uitgebreide prijsinformatie over cryptocurrencies te volgen zoals https://bitcoins-era.nl. Andere studies hebben aangetoond dat veel investeerders in cryptocurrency op de hoogte willen blijven van het laatste nieuws over bitcoin en andere cryptocurrencies. Een kwalitatief, uitgebreid en betrouwbaar tv-programma met het laatste nieuws, prijsinformatie en tips en tricks over Bitcoin en andere valuta zou een mooie aanvulling zijn op de bestaande kanalen, vooral online.

Dit is een mooie kans voor tv-organisaties om nieuwe sponsors en jongeren aan te trekken. De gemiddelde leeftijd van een crypto-investeerder is 38, veel jonger dan de gemiddelde kijker op televisie vandaag.

Tv kijken is nog steeds een van de favoriete bezigheden van Nederlanders. Uit het jaarlijkse tv-rapport blijkt dat Nederlanders gemiddeld 183 minuten tv per dag kijken. Het jaarverslag van de uitzending toont de ontwikkeling van de totale kijktijd, inclusief uitgesteld kijken. In 2014 bereikte de gemiddelde kijktijd een recordhoogte: 200 minuten per dag. Dat aantal is sindsdien aan het dalen. Hoe jonger de leeftijdsgroep, hoe eerder deze daling inzette.

Het percentage uitgesteld kijken nam binnen zes dagen na uitzending toe. De belangrijkste reden voor de reductie is dus de lagere lineariteit. Het frequenter kijken van video-on-demand en het vaker kijken van tv-programma’s op smartphones of tablets zijn verantwoordelijk voor deze dalingen. In 2021 kijken we gemiddeld 3 uur en 20 minuten tv per dag. We kijken elke dag 46 minuten naar verschillende inhoud op onze tv-schermen.

Tv kijken wordt steeds meer een bezigheid voor oudere generaties. Tv kijken blijft populair bij ouderen en de liefde van jongeren voor het grote scherm neemt snel af.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*