Viacom tv-zenders trekken steeds meer jongeren

De Viacom-zenders, zoals MTV, Spike, Comedy Channel en Nickelodeon wisten wisten in september 2016 een groei van 23% ten opzichte van vorig jaar te realiseren. Het totale marktaandeel van Viacom International Media Networks Benelux was vorige maand goed voor 3,4%.

Volgens Viacom doet vooral de nieuwe zender Spike het erg goed. Deze jongerenzenden liet in het derde kwartaal een 56% groei ten opzichte van vorig kwartaal zien.

Maurice Hols (General Manager Viacom Benelux): “In onze programmering maken we per Viacom-merk een duidelijke keuze, gericht op een hele specifieke doelgroep. Met een duidelijke positionering per merk weten we ons in de markt te onderscheiden en onze fans te bereiken.”  

Naast traditionele televisie zet Viacom ook steeds vaker andere platformen in op hun doelgroep te bereiken.  “Televisie is nog steeds ons belangrijkste platform, maar is al lang niet meer de enige manier waarop fans onze show kunnen vinden en bekijken. Niet alleen via onze eigen platforms, maar ook door nauw samen te werken met partners zoals providers.“, aldus Hols 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*