Viacom Benelux lanceert ‘Advanced Marketing Solutions’

Nieuwe B2B propositie: always-on content marketing oplossingen voor jongerenmerken.

Vandaag kondigt Viacom International Media Networks Benelux haar nieuwste B2B propositie ‘Advanced Marketing Solutions‘ aan. Met deze propositie speelt Viacom in op de groeiende behoefte aan content marketing onder adverteerders, met name onder jongerenmerken. Advanced Marketing Solutions is een aanvullende propositie op de bestaande commerciële services die RTL-BrandDeli namens Viacom aanbiedt. Advanced Marketing Solutions geeft merken de mogelijkheid om intensief samen te werken met de content-teams van Viacom Benelux op specifieke domeinen voor jongeren, zoals muziek, fashion, fitness, comedy, gaming en meer. De nadruk komt te liggen op ‘always-on’ digital content waarbij adverteerders hun merkboodschappen kunnen vertellen via de rijke editorial content van de Viacom Benelux merken (Nickelodeon, MTV, Comedy Central, Spike) en uiteraard gebruik kunnen maken van het grote, selectieve bereik van de Viacom jongerenplatformen.

Drie pijlers
De nieuwe commerciële propositie is gebaseerd op drie strategische pijlers: jongeren expertise, (branded) storytelling en (digital) content distributie. Op basis van deze drie services nodigt Viacom Benelux jongerenmerken uit om samen te werken op specifieke content marketing domeinen en met relevante personalities binnen die domeinen.

Maurice Hols, Executive Vice President van Viacom Benelux: ‘Als jongerenexperts maken we wekelijks miljoenen contacten met jongeren: van kids tot jong volwassenen. We communiceren met hen via onze lineaire, digitale en social mediakanalen, maar ook door research, ons talent & creator netwerk, consumer products en onze live events. Met name onze digitale kanalen groeien exponentieel: zo leveren we inmiddels 21 miljoen videostreams per maand en groeit dit aantal met 20% vs vorig jaar. Ik ben blij met de komst van Michel Palmen om deze afdeling vorm te geven. Zijn ruime ervaring in marketing, media en innovatie maken hem tot een strategisch gesprekspartner voor merken op het vlak van content- en jongerenmarketing.”

Michel Palmen, Head of Advanced Marketing Solutions: ‘Naast campagnes hebben merken steeds meer behoefte aan ‘always-on’ content om de gewenste connecties te maken met hun publiek. Die content kun je als merk zelf ontwikkelen en distribueren, maar ik ben ervan overtuigd dat samenwerking met onze content en storytellingexperts veel meer impact en resultaat oplevert. Viacom’s Advanced Marketing Solutions vertelt jouw merkverhaal aan het juiste publiek via ons portfolio van jongerenmerken, -platformen –personalities en –events. Ik heb ongelooflijk veel zin om dit nieuwe hoofdstuk voor Viacom Benelux in te vullen met succesvolle partnerships!’

RTL-BrandDeli
De nieuwe propositie wordt direct door Viacom aangeboden aan de markt en is complementair aan de bestaande commerciële services van RTL-BrandDeli. RTL-BrandDeli zal de reguliere brand partnerships van Viacom blijven aanbieden. Advanced Marketing Solutions richt zich specifiek op lange termijn content samenwerkingen met de Viacom merken, gericht op jongeren en jong volwassenen. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*