TV nog lang niet dood

In de media heerst er regelmatig de opvatting dat TV ten dode is opgeschreven in het voordeel van streaming video op Facebook, Youtube en Netflix.

Het onlangs verschenen jaarrapport ‘Media Nations’ van Ofcom (het Engelse Commisariaat voor de Media) laat een beeld zien dat streamingdiensten momenteel een beperkte rol spelen in de videoconsumptie.

7 Comments

  1. Televisie de basis van alles noemen gaat wel erg ver. Het blijft een belangrijk medium niet meer en niet minder. Blijft wel staan dat het moeilijk is steeds weer iets nieuws te verzinnen. Het oude kom terug, het oude wordt opgepoetst en weer als nieuw neer gezet. En dan krijg je wel eens het idee dat het afgelopen is het het medium. Het is nog spring levend.

  2. @Geer Ik bedoelde basis in de zin van alles wat er aan video en manieren van kijken is bijgekomen de afgelopen jaren. Dat televisie nog steeds de basis is die in de toekomst ook gewoon nog zal blijven bestaan. Al zullen mensen meer terugkijken en opnemen i.p.v. op het moment zelf kijken. Al is het maar om de reclame te omzeilen.

    En iets nieuws verzinnen dat is heel lastig. Alles is eigenlijk wel gedaan. Niet erg als er oude formules terug op het scherm komen mits het goed gebeurd en zie niet op budgetten beknibbelen. Het geen helaas vaak het geval is. Ook moeten de zenders beter onderzoek doen naar wat men graag (terug) wil zien.

  3. Het is niet zozeer dat het platform verandert, maar het aanbod. Internationaal drama verplaatst zich naar on demand. Discussie en opinie verplaatst zich naar sociale media. De omroep moet daarop anticiperen door programma’s te brengen die zich niet lenen voor andere platforms.

  4. Engeland is niet te vergelijken met Nederland. NL is heeft, in verhouding, veel meer internet aansluitingen en vooral het snelste internet van zo’n beetje de wereld. Als er 1 land is waar streaming video groter wordt dan traditionele TV dan is het NL wel. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten van zo’n onderzoek in ons land. De grafiek zal er vast heel anders uit zien. Maar dan nog blijft ‘gewone’ TV natuurlijk het meest bekeken.

  5. ja, en de videotheken draaien ook nog een top-omzet! Ligt er net aan welke generatie je t vraagt denk ik. Onder jongeren is TV wel ouderweds, die kijken alles via smartphone of tablet, waar en waneer je wil.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*