Team5pm lanceert vernieuwende influencer marketing-propositie

Team5pm lanceert een nieuwe data-gedreven influencer marketing-service: Influencer Intelligence, onder leiding van Influencer Marketing Lead Willem Bartelings. Volgens het bureau bestaan er binnen de hedendaagse influencer marketingbranche een aantal fundamentele weeffouten. Dubbele belangen zouden een rol spelen in de selectie van influencers en de daadwerkelijke impact op merkwaarden blijft vaag. Met deze nieuwe propositie wil Team5pm daar verandering in brengen.

Team5pm biedt een breed scala aan services aan, met het belangrijkste ingrediënt: data! Onder de noemer Influencer Intelligence stelt deze nieuwe service van de full-service agency merken in staat écht een verhaal te vertellen, dat meetbare impact realiseert middels een geïntegreerde inzet van verschillende mediaplatforms. Influencer Intelligence bestaat uit verschillende onderdelen: van data-gedreven influencerselectie en campagnemanagement, tot aan het ontwikkelen van meerjarige, duurzame influencer marketingstrategieën met als doel; het creëren van merkambassadeurs.

Influencer Marketing Lead Willem Bartelings staat aan het roer van de nieuwe propositie. Hij werkt inmiddels bijna vier jaar voor het bureau en was daarvoor Channel & Content Coördinator bij RTL MCN: “Waarom zou je investeren in een influencer campagne als je niet zeker weet of jouw doelgroep ook daadwerkelijk naar de geselecteerde influencer kijkt? Vanuit mijn ervaring in de afgelopen zeven jaar binnen de YouTube- en influencer-markt, zie ik steeds vaker dat de doelgroep niet (genoeg) op de eerste plek wordt gezet. Een campagne gaat van start op basis van een ‘gut-feel’ of puur een ‘idee’, in plaats van de vraag: ‘waar kijkt mijn doelgroep naar?’ En ook achteraf blijft de impact van de campagne vaak onduidelijk; wat heeft de investering opgeleverd? Dat is zonde, je mist hiermee kansen. Vanuit die gedachte, ben ik aan de slag gegaan met onze in-house ontwikkelde data-methode. Hiermee krijgen we inzichtelijk wat en wie de doelgroep écht wil zien en maken we effecten op merk-KPI’s meetbaar. We zien het als een frisse wind in de influencer marketingbranche.”

Over ‘Influencer Intelligence’
‘Influencer Intelligence’ is een service bestaande uit een drietal onderdelen: Influencer Discovery, Influencer Campaigns en long-term Influencer Strategies. Data uit verschillende platforms, als TikTok, Instagram, Google en YouTube, vormen de input voor doelgroep- en marktonderzoek. Met dit onderzoek worden de juiste influencers gekozen, creatieve campagnes opgezet en een lange termijn strategie gecreëerd. Team5pm Labs maakt middels merkeffectmetingen de impact van de influencer marketingcampagnes op merkwaardes achteraf inzichtelijk.

1 Comment

  1. Een neef van mij is onlangs een man in bonis geworden door de bitcoin, een mooi huis achter de duinen en hoeft geloof ik nooit meer te werken, tenminste ‘Als ik geen domme dingen doe.’, zo verzekerde hij mij. Maar hij is nog wel dag en nacht bezig met de schommelingen van de bitcoinmarkt en met meer windhandel. Ook ‘Influencer Marketing Lead’ Willem Bartelings van Team5pm zal vast niet kinderachtig wonen en z’n zakken goed gevuld, maar wat n een leeg en armoedig leven moeten deze mensen hebben. Mijn buurvrouw is een gepensioneerd verpleegster en is sinds 1 november weer actief in de zorg. Het is 2 voor 12. Waar kies jij voor, door wie en wat laat jij je beïnvloeden?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*