Talpa Media Solutions introduceert Dynamic Audio Ads

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten persoonlijker worden aangesproken en wordt de boodschap nog relevanter. Hiermee speelt Talpa Media Solutions in op de behoefte van de consument om meer relevantie in advertenties te willen horen. Deze dynamische audiopropositie is vanaf heden ook buiten de Talpa Network/OMS-zenders in te zetten waarmee ze een belangrijke stap zetten in het verder uitbouwen van hét open medianetwerk van Nederland.

Boven op het omzetten van tekst naar spraak biedt de technologie de mogelijkheid om je boodschap via een audiospot persoonlijk relevant te maken op het niveau van bijvoorbeeld muziekvoorkeur, locatie, weer en dynamic pricing. Meer dan twee-derde van de consumenten geeft namelijk aan dat zij willen dat de advertenties die zij zien of horen relevanter zijn voor hun interesses en levensstijlen. Maar het maken van gepersonaliseerde en dynamische audiospots op schaal is een lastig karwei. Want waar te beginnen als je voor elke stad of luisteraar een andere spot zou willen produceren? En de spot na een paar dagen of uren al zou willen wijzigen? Automatisering, middels de text to speech technologie, maakt dit schaalbaar en efficiënt, wat leidt tot hyperactuele en effectievere merkboodschappen.

“Met deze innovatieve technologie kan je op schaal persoonlijk relevante audiospots creëren en brengen we Dynamic Creative Optimization (DCO), wat we al kennen binnen video en display, als eerste partij in Nederland naar de wereld van audioadvertising. Met deze nieuwe technologie verwachten we dat de totale (digitale) audiobestedingen binnen de advertisingmarkt significant zal toenemen”, aldus Jort Koopman, Commercieel Manager Audio binnen Talpa Network.

Naast het geautomatiseerd aanpassen van de creatie op basis van de eerdergenoemde ‘data triggers’, kan de creatie ook nog verrijkt worden met sonic branding elementen als het eigen soundlogo en muziek die past bij de sonic identity van de adverteerder. Naast een variëteit aan stemmen in het systeem bestaat ook de mogelijkheid om een eigen stem te laten synthetiseren. Zo ontstaat een audiospot die te allen tijde naadloos aansluit bij het ‘eigen geluid’ van de adverteerder.

Samen met Tempo Team en Memo2 heeft Talpa Network onderzocht of deze dynamische audio advertenties ook daadwerkelijk voor betere effecten zorgen. Benieuwd naar de insteek van de campagne en resultaten? Bekijk dan hier de video.

2 Comments

  1. Consumenten willen het liefst helemaal geen reclame uitingen ontvangen. De gemiddelde consument negeert reclame volkomen (geluid uit zetten, voortijdig beëindigen indien mogelijk). De beste manier van reclame maken via internet, is nog te doen via korte clipjes van hooguit 5 seconden. Op maat gesneden reclames via cookies of geografisch passende reclames geeft alleen maar het gevoel van bespied te worden;oftewel een negatieve associatie. Ook deze plank slaat Talpa dus gewoon mis

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*