Suzanne Kunzeler (NPO): ‘Voor tv zoeken we naar iets meer inhoud en zingeving’

NPO 3 zendermanager Suzanne Kunzeler heeft de zware taak om jongeren aan de zender te binden. Door sommigen wordt dit een mission impossible genoemd, omdat jongere doelgoepen steeds meer hun content halen van sociale platformen zoals Youtube, Facebook en Snapchat. Bekende YouTubers scoren snel views en bereiken zo de doelgroep misschien wel beter dan NPO 3. NPO is zeer beperkt op Youtube te vinden. In een Parool-interview geeft ze aan dat er veel verschil zit in de content van NPO en Youtube.

Kunzeler  “Een view is een klik, ik weet niet hoe dat gemonitord wordt en of daarmee is getoverd. Maar dat is niet de discussie. Ik vind het bijzonder dat het er ook is, maar voor mij is het én-én. Voor tv zoeken we naar iets meer inhoud en zingeving; content die alleen bij de publieke omroep te vinden is. YouTube bestaat daarnáást.”

Lees het hele artikel in Parool (let op premium artikel)

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*