Quibi nu al in de problemen

Quibi, het streamingplatform dat korte videoformats maakt, heeft al een maand na de lancering grote moeite om nieuwe abonnees te werven.

Het is een vrij desastreuze start voor Quibi. Volgens mede-oprichter Jeffrey Katzenberg is de lancering door het coronavirus niet goed van de grond gekomen, maar zullen enkele nieuwe toepassingen toch nog een groei in abonnees gaan veroorzaken. Binnenkort kan content worden gedeeld op sociale media en ook op tv bekeken kunnen worden.

De streamingdienst heeft momenteel geen hit lopen, de meeste producties krijgen middelmatige recensies. Daarnaast is het aantal abonnees gedaald ten opzichte van de lanceerdatum op 8 april, terwijl er door de coronacrisis op dit moment juist steeds meer gestreamd wordt op andere videodiensten.

Grote mediabedrijven, waaronder The Walt Disney Company, Sony Pictures, WarnerMedia, Liberty Global en ViacomCBS hebben ruim een miljard dollar geïnvesteerd om deze streamingdienst van de grond te krijgen. 

Terwijl Quibi-oprichter Katzenberg aangeeft last te hebben van de coronacrisis, laten andere videoplatforms juist een flinke stijging zien, blijkt uit cijfers van Justwatch.com.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*