Sterke start tv-seizoen voor SBS6

EEN GEMIDDELD MARKTAANDEEL IN SEPTEMBER EN OKTOBER VAN 11,4%

SBS6, de grootste zender van Talpa Network, heeft de beste start van het nieuwe tv-seizoen sinds 2010. In zowel september als oktober scoort de zender in de doelgroep 25-59 jaar een marktaandeel van 11,4%.


Een breed scala aan programma’s weet de kijker naar de zender te trekken. De Alleskunner VIPS, Postcode Loterij Miljoenenjacht en Code van Coppens hebben hun beste seizoen ooit op SBS6 gedraaid. Terugkerende programma’s die ook hoog scoren, zijn onder andere Chateau Meiland, Ik hou van Holland, Undercover in Nederland, Lang Leve de Liefde en Familie Gillis: Massa is Kassa. Nieuwe programma’s als Five Live en Een Jaar Van Je Leven dragen ook bij aan de stijging van het marktaandeel.

René Oosterman, zendermanager SBS6: “Inmiddels zijn we alweer een aantal seizoenen aan het bouwen aan de herkenbaarheid van onze programmering. We kijken terug op een sterke seizoenstart waarin het weekend hoge ogen gooide. We vinden het belangrijk om dichtbij de kijker te staan en zijn een zender met een breed aanbod: van real life tot entertainment en van dramaseries tot maar liefst 3,5 uur livetelevisie per avond. We zien dat onze liveprogramma’s HLF8, Vandaag Inside, Hart van Nederland en Shownieuws de kijker weten te bereiken en we voorzien in de behoefte naar (lokaal) nieuws en actualiteiten. Met al onze bewezen formats en een aantal mooie, nieuwe programma’s zijn we op de juiste weg en kijken we vol vertrouwen uit naar de rest van het tv-seizoen!”

Allard Ruyl, CEO van Talpa Media Solutions: “Creativiteit en ondernemerschap zijn onlosmakelijk verbonden aan Talpa Network. Het investeren in en maken van tv-programma’s, online content, creatieve toepassingen en het creëren van mogelijkheden zit in ons DNA. Dat we op de goede weg zijn, blijkt wel uit de performance van SBS6 in de afgelopen maanden.

Maar we kunnen dit natuurlijk niet alleen. Samen met onze adverteerders blijven we bouwen aan een nog sterkere zender, want samen komen we tot de meest briljante ideeën en contentsamenwerkingen. Ons doel is om nog meer mensen naar SBS6 te trekken en verder te groeien in performance. Dit is niet alleen goed voor ons als Talpa Network, maar zeker ook voor adverteerders die zich willen binden aan een zender die het bereik biedt om hun merk onder de aandacht te brengen.”


Bron: SKO, periode: september – oktober 2022, doelgroep: 25-59 jaar, tijdvak: 18:00 – 24:00 uur (inclusief uitgesteld kijken).

11 Comments

  1. Hoe zit het met de fusering tussen Talpa en RTL trouwens? Zit daar een soort embargo op of gewoon ‘radiostilte’ totdat het grote nieuws naar buiten mag?

      • Het fusieverhaal van Talpa Netwerk en de RTL Group is van hun kant heel simpel, maar het is nu al heel lang wachten op een uitspraak van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

        Ze zijn een diepgaand onderzoek aan het afronden omdat de fusie van grote invloed kan zijn op de prijzen voor adverteerders (opdrijving), monopolie van distributie en ook op het produceren van hun programma’s. Als de ACM vindt dat ze te groot, te dominant en te bedreigend voor de concurrentie worden, dan gaat het hele fusiefeestje niet door. Verwacht wordt dat nog in november een uitspraak komt …

        (Land of con-fusion: Rutte mag weer blijven en ik hoor mensen wel verzuchten dat als ie oprot er nog niets verandert, want dan komt er weer een Rutte-kloon. Dan wel, maar laat ie maar snel verrekken en dan zorgen dat er een vrouw in het torentje komt.)

        Ik ben tegen Zwarte Piet, maar dol op zwartepietenmuziek. Dat dan weer wel … The revolution will not be televised. Stay save, stay woke, be nice!

        • ‘Stay woke’…
          Misschien is het beter als jij eerst eens een keer gaat slapen. Dat constante wakker blijven is aan je reacties te lezen niet goed voor je.

          En halverwege de zin the sentence changede plotseling into English…

          • Niet misschien, maar beter wakker zijn dan je hele leven slapen, Pimmetje.

            (Welke zin bedoel je waar ik halverwege overschakel op Engels?)

            Goednight

  2. Aldus René Oosterman van wc eend over wc eend. Hoe kan het toch dat die man daar nog steeds zit. Het gaat door VI en nog wat programma’s beter met de zender maar, is ook nog heel veel mis bij de zender. Als daar de juiste man of vrouw komt te zitten en de koers wat verlegt dan kan SBS6 nog veel meer groeien. Niet zo lang deze man op die plek zit. Haal Tina Nijkamp terug.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*