
Het veranderende mediagebruik, waarbij steeds meer Nederlanders online en uitgesteld televisie kijken, zorgt voor een daling in de reclame-inkomsten van Ster. De politiek opgelegde beperkingen van 2021 op online reclame versterken deze trend. Toch ziet Ster mogelijkheden om haar bijdrage aan de mediabegroting te verhogen, zo meldt de organisatie.
50 miljoen extra bijdrage aan mediabegroting
Recent werd bekend dat Ster in de toekomst 50 miljoen euro extra zal bijdragen aan de mediabegroting. Om dit te realiseren, wil Ster de wettelijk beschikbare reclameruimte beter benutten en pleit het voor het opheffen van beperkingen op online reclame. Dit alles zal op een “reclameluwe wijze” worden uitgevoerd, zodat de kijk- en luisterervaring positief blijft en commerciële exploitanten niet worden benadeeld.
“De omzet van Ster is de afgelopen jaren stabiel gebleven, maar de explosieve groei van de Nederlandse advertentiemarkt heeft ervoor gezorgd dat ons marktaandeel flink is gedaald,” aldus Ster-directeur Frank Volmer. “Ook als Ster meer mogelijkheden krijgt op het digitale speelveld, zal ons aandeel in de totale advertentiemarkt bescheiden blijven, waardoor het marktevenwicht behouden blijft.”
Geef als eerste een reactie