Social Media gebruik in Nederland (2021)

Het gebruik van de app Tiktok stijgt explosief in Nederland. Ook de social mediaplatforms Whatsapp, Instagram, Linkedin en Twitter laten een (kleine) stijging in gebruik zien. De groei lijkt uit Facebook en Youtube te zijn. Dat blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau Newcom.

TikTok schiet naar 1,7 miljoen Nederlandse leden, een miljoen meer dan vorig jaar. Pinterest groeit van 3,5 naar 3,9 miljoen gebruikers (+337.000), LinkedIn van 4,7 naar 5 miljoen (+266.000) en Instagram van 5,6 naar 5,9 miljoen. Facebook blijft met 10,4 miljoen leden stabiel, terwijl op Twitter nu 2,9 miljoen Nederlanders te vinden zijn, 126.000 meer dan vorig jaar januari. 

Youtube heeft in Nederlands 9.1 miljoen gebruikers. Ondanks dat Youtube een daling in gebruikers van -1% laat zien. Groeit het dagelijks bereik wel met 12% naar 3,1 miljoen.

Het Nationale Social Media onderzoek van Newcom is begin 2021 voor het elfde jaar op rij gehouden. Het is grootste onderzoek van Nederland naar het gebruik van Social Media.

In januari 2021 heeft Newcom Nederlanders van 15 jaar en ouder uitgenodigd om deel te nemen aan het Nationale Social Media Onderzoek. Via een online vragenlijst kon men deelnemen aan het onderzoek. De steekproef van 7.021 respondenten vormt een representatieve afspiegeling van de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder.

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*