Voor de afdeling MarketingCommunicatie & Leden zijn wij per direct, voor de periode van 1 jaar op zoek naar een: E-mailmarketeer (32 uur per week).
De afdeling
De afdeling Marketing, Communicatie & Leden bestaat uit een team Marketing, Communicatie dat voor alle merken de marketingcommunicatie verzorgt en een team Ledenmarketing dat ten dienste staat van de beide verenigingen KRO en NCRV en ledenwervings- en behoudsactiviteiten voor de omroepverenigingen organiseert.
Werkzaamheden
Vanwege de groei van onze organisatie zoeken wij een e-mail marketeer. Als ervaren e-mail marketeer bepaal je op basis van de marketingstrategie, de visie en aanpak van alle emailcommunicatie. Samen met een collega e-mailmarketeer ga je relevante e-mailcampagnes en e-mailflows uitdenken en ontwikkelen. Alle campagnes die je inzet, hebben als doel om nieuwe leden/gebruikers te genereren, bestaande gebruikers te activeren of actieve gebruikers meer te binden. Je werkt van nature data gedreven en bent continu scherp op het maximaliseren van de conversie. Segmentatie, personalisatie, en testen spelen daarbij een belangrijke rol. Het is belangrijk om e-mailmarketing zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de behoeften van de verschillende klantgroepen. Je werkt hiertoe veel samen met databasemarketeers en marketeers van de afdeling Marketing, Communicatie en Leden. Je draagt daarnaast verantwoordelijkheid voor het verbeteren van de resultaten hieromtrent.
De taken omvatten o.a.:
• Op eigen initiatief en op verzoek van marketeers maken van relevante e-mailcampagnes.
• Marketeers adviseren over de opzet van tests bij e-mail marketing activiteiten.
• Je plant, coördineert en verstuurt e-mailcampagnes naar geselecteerde segmenten.
• Je maakt de campagnes meetbaar, analyseert de resultaten en maakt rapportages.
• Op basis van de resultaten van de campagnes optimaliseer je de emailmarketingcampagnes.
• Het is belangrijk om e-mailmarketing zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de behoeften van de verschillende klantgroepen. Vandaar dat je in de rol van E-mail Marketeer vaak samenwerkt met onder andere Ledenmarketeers, Database Marketeers va de Marketing & Communicatie afdeling
Waar liggen jouw talenten?
Jij bent specialist op het gebied van e-mailmarketing, hebt een marketingcommunicatieachtergrond en je hebt 2-5 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
Jouw profiel
• HBO/WO werk- en denkniveau;
• 2-5 jaar relevante werkervaring als e-mail marketeer;
• Ervaring met Selligent of soortgelijke e-mail software;
• Data gedreven & analytisch sterk ontwikkeld;
• Je werkt nauwkeurig en planmatig;
• Oog voor design en opmaak van templates;
• Je hebt praktische HTML en basis CSS kennis en ervaring;
• Commercieel en resultaatgericht;
• Je bent proactief in je werkzaamheden, kan goed zelfstandig werken en hebt een scherp oog voor detail;
• Ervaring met Marketing Automation en het bedenken van e-mail flows is een sterke pre;
• Je kunt planmatig werken en je bent accuraat en resultaatgericht.
Arbeidsvoorwaarden
Naast een interessante en uitdagende functie in een dynamische en plezierige werkomgeving, biedt de KRO-NCRV een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket conform de CAO voor het Omroeppersoneel (schaal G). Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor een jaar. Informatie Indien je inlichtingen wenst over deze functie, dan kun je contact opnemen met Esther van Dam, Teamleider Ledenmarketing, tel.nr. 035-671 3229 e-mail: esther.vandam@kroncrv.nl
Geef als eerste een reactie