Screenforce markeert World Television Day 2025: TV blijft ongeëvenaard in bereik

Screenshot

Op vrijdag 21 november wordt wereldwijd World Television Day 2025 gevierd, een initiatief van de Verenigde Naties dat de blijvende kracht van televisie benadrukt. In Nederland ondersteunt Screenforce het evenement namens de tv- en videobranche.

Het thema dit jaar is “TV verandert. De kracht blijft.” Daarmee wordt onderstreept dat televisie zich aanpast aan nieuwe technologieën en kijkgewoonten, terwijl het medium zijn verbindende rol behoudt via betrouwbare verhalen en gedeelde ervaringen.

Ondanks de groei van streaming blijft televisie enorme kijkvolumes realiseren. Zo trok de EK-halve finale Nederland – Verenigd Koninkrijk 6,95 miljoen kijkers en haalt Wie is de Mol? met gemak meer dan 3,7 miljoen per aflevering, blijkt uit NMO-cijfers.

Ook nieuwe vormen binnen Total Video winnen terrein. Uit LIFT-onderzoek van Kantar | MeMo² blijkt dat SAVOD-campagnes sterk scoren op merk-KPI’s zoals Ad Awareness, Consideration en Purchase Intention, en vaak effectiever zijn dan lineaire tv of online video. Hiermee laat World Television Day zien dat tv, in al zijn moderne vormen, relevanter blijft dan ooit.

Michel van der Voort, directeur Screenforce:“De manier waarop we televisiekijken verandert razendsnel, maar de essentie blijft hetzelfde: TV verbindt mensen door verhalen die ertoe doen. Onze aangesloten broadcasters ontwikkelen zich van traditionele TV-bedrijven tot volwaardige premium videoplatforms, waarmee ze een breder publiek bereiken en de advertentiewaarde van het medium versterken. Bij Screenforce spreken we daarom al geruime tijd van Total Video, omdat we de innovaties in het videolandschap volgen en omarmen.

Met het openstellen van het NMO voor streamingplatforms zoals Netflix, Viaplay en Amazon en met de uitnodiging aan YouTube om het gesprek aan te gaan, zetten we een belangrijke stap richting een transparant en inclusief kijkcijferstelsel. Dat is wat adverteerders en bureaus graag zien: een toekomstbestendig videolandschap waarin kwaliteit, impact en verbinding met het publiek centraal staan, ongeacht het scherm waarop wordt gekeken.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*