Scholieren werken aan opdrachten bedrijfsleven

De Hilversum Media Campus  is vrijdag van start is gegaan met het project Topklas Digital Design, waarin 48 leerlingen van middelbare scholen uit de omgeving van Hilversum tot aan de zomer aan de slag gaan met vraagstukken van mediabedrijven. Allemaal met het doel om onderwijs en bedrijfsleven dichter bij elkaar te brengen.

Ze gaan werken met een project om hun talent op het gebied van media verder te ontwikkelen en moeten daarvoor een uitdagende  vraag van een bedrijf beantwoorden. Opdrachtgevers zijn Hilverzorg, Media Park, Beeld en Geluid, de Open Studio Dagen, Media Groen en de gemeente Hilversum. De Hilversumse  scholen die meedoen zijn het Comenius College en Hilfertsheem College. De leerlingen zitten in jaar 3 van VMBO, HAVO en VWO.

Duwtje
Volgens projectleider Sonny Mathura krijgen ze een duwtje in de rug om hun creativiteit en talent in samenwerking met andere in te zetten. Jaap Slob van het Hilfertsheem College zegt dat zijn school meedoet om leerlingen de kans te geven zich verder te ontwikkelen door middel van opdrachten die rechtstreeks uit het bedrijfsleven komen.

John Leek, manager Creatieve Industrie en Media van Beeld en Geluid wijst op het snel veranderende mediagedrag van consumenten. “Dat maakt het voor de industrie soms lastig om daar goed op in te spelen. Door leerlingen van middelbare scholen mee te laten denken, komen we veel te weten over de manier waarop zij tegen media aankijken. Zij kunnen ons verrassen met innovatieve ideeen”.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*