Sanoma wil met “Millennial.tv” jongeren bereiken

Sanoma-ceo Peter de Mönnink maakte tijdens het Cross Media Congres 2015  bekend te starten met Millennial.tv. De naam van deze site zal later nog worden aangepast.  Met dit online platform wil Sanoma adverteerders dichter de jonge doelgroep brengen. Eerder dit jaar werd al een belang genomen in het multichannel network (MCN) Social1nfluencers. Online video wordt daarbij het belangrijkste, maar ook de andere kanalen (zoals print en tv) worden ingezet.

Tijdens zijn presentatie gaf De Mönnink aan dat hij ook verbeteringen wil doorvoeren in het meten van de reclameboodschappen op de online en offline Sanoma-kanalen. Hierdoor kan ook het business-model worden aangepakt, waardoor er veel meer op performance afgerekend kan worden. 

Kijkers gebruiken naast tv ook steeds meer andere devices. Peter de Mönnink wil het kijkgedrag beter in kaart brengen en gericht reclameboodschappen sturen. Momenteel loopt er een adressable tv-test met ING.  Dit najaar zal Sanoma/SBS tijdens de winterpresentatie met de eerste testresultaten komen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*