RTL Group noteert sterke groei in streaming tegen een uitdagende reclamemarkt


RTL Group heeft sterke bedrijfsresultaten gemeld voor de tweede helft van 2023, met name in de groei van streamingdiensten. Dat blijkt uit de jaarcijfers over 2023.

Ondanks een daling van de groepsomzet met 5,4% tot €6,2 miljard door lagere tv-reclame-inkomsten en Fremantle-omzet, steeg de streamingomzet met 72,6% naar €283 miljoen. De Adjusted EBITA was €782 miljoen. Voor de Duitse markt heeft RTL zijn voorsprong op ProSiebenSat1 vergroot en het aantal betalende abonnees voor zijn streamingdiensten in Duitsland, Hongarije en Frankrijk is met 30,5% gestegen. Na de voorgenomen verkoop van RTL Nederland aan DPG Media, heeft RTL Group zijn streamingdoelstellingen bijgesteld, met als doel tegen 2026 ongeveer 9 miljoen betalende abonnees en ongeveer €750 miljoen aan streamingomzet te bereiken.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*