Regionale omroep RTV Oost gaat door als Oost

 lanceert de omroep een nieuw en opgefrist ‘Oost’. De afgelopen tijd is hard gewerkt aan één herkenbare look & feel voor alle kanalen. Dat ga je vanaf vandaag horen en zien.

Wij zijn Oost

“Oost is een ijzersterk merk waar we trots op zijn”, zegt directeur-bestuurder Judith Hartman. “Aan het logo hebben we dus niet al te veel geturnd, maar wel een beetje geschaafd. We nemen afscheid van de letters ‘RTV’. Want naast radio en TV werken we steeds digitaler en wordt de rol van online nog groter. De komende tijd bouwen we heel hard verder aan de digitale kijkbeleving van onze video’s en programma’s in de app en op de website. De kleur blauw is in opgefriste vorm behouden in ons beeldmerk. Het straalt de betrouwbaarheid uit die we belangrijk vinden”.

Elk kanaal een eigen verhaal

“De merkstrategie sluit aan bij hoe het publiek Oost gebruikt en beleeft”, zegt hoofdredacteur Henk Jan Karsten. “Oost maakt 24/7 verhalen voor web en app, Instagram, Facebook, X, TikTok, YouTube, radio en TV. Elk kanaal vraagt om een eigen strategie en daar willen we de komende tijd nog meer energie insteken. Ons publiek volgt ons vrijwel altijd in een mix van kanalen. Op radio en televisie, maar zeker ook online en op de sociale media. Programma’s worden steeds vaker op web en app gekeken of teruggekeken. We maken video’s voor YouTube die een uitwerking krijgen op online en social kanalen, radio luisteren doet een hele grote groep via televisie of digitaal. Op Instagram en Tik Tok brengen we nieuws uit Overijssel op een manier die aansluit bij de jongere doelgroep. De komende tijd willen we ons publiek nog beter leren kennen, zodat we het nog beter op maat bedienen”.

Zie jij ons nieuwe logo nog niet in jouw app? Voer dan de update uit in de appstore of download hem hier.

Multifunctionele studio’s

De radiostudio’s zijn vanaf vandaag in een nieuw jasje gestoken en de andere studio’s zijn multi-inzetbaar gemaakt voor dagelijkse formats, series, snelle berichtgeving, uitzendingen met publiek, uitlegvideo’s etc. Vanaf vrijdag 5 april start voetbaltalkshow ‘de Oosttribune’ vanuit een nieuwe setting. In mei volgt opsporingsprogramma ‘Plaats Delict’ in opgefriste vorm en vervolgens starten we in mei met een dagelijks nieuwsformat ‘Dwars door Overijssel’. Ook ‘Spunck Podium’ start binnenkort met een nieuwe serie muziek en cultuur en krijgt bovendien een kleine facelift.

Thuis bij Oost

Oost is thuis in Overijssel. En Overijssel voelt zich thuis bij Oost. In april start de campagne ‘Thuis bij Oost’ waar inwoners van Overijssel hun mooiste plekje laten zien aan Overijssel. Ook is het vanaf september weer mogelijk om een rondleiding of arrangement te boeken bij Oost. Houd ons dus de komende tijd in de gaten.

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*