Record aan audioreclamebestedingen

De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Audify publiceert vandaag de audiojaarcijfers waaronder de netto radioreclame-omzet van 2023. Vooruitkijkend naar 2024 wordt verwacht dat deze stijgende lijn zal aanhouden, wat verdere groei voor de audioreclamebranche betekent.

De radiospotomzet stijgt met 7,9% naar 219,2 miljoen euro en is met 90,6% aandeel in de netto-investering de grootste categorie. Het aandeel branded content neemt 4,9% voor haar rekening met 11,8 miljoen euro. Digitale audioreclame is de grootste stijger en groeit met 13,2% naar 11 miljoen euro, inmiddels goed voor een aandeel van 4,5%.

2 Comments

  1. De veiling leverde vorig jaar de schatkist in totaal 152,8 miljoen euro op. En die bedragen zijn uitgesmeerd over een groot aantal jaren, dus tel uit je winst.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*