Op donderdag 22 februari 2018 presenteert de Raad voor Cultuur zijn advies over de Nederlandse audiovisuele sector.
De Raad van Cultuur heeft voor deze presentatie diverse kopstukken uit de wereld uitgenodigd. De locatie van de bijeenkomst is nog niet bekend.
Raad van Cultuur: ´Het medialandschap is in korte tijd ingrijpend veranderd. Een ongekende dynamiek treft de productie, distributie en consumptie van audiovisuele content. De kracht van beeld is onverminderd groot en zelfs verder toegenomen: we kijken vaak en veel. Maar wel steeds minder naar televisie, minder lineair en meer online. En dat online mediagebruik wordt sterk beïnvloed door de distributiemogelijkheden van een handvol grote Amerikaanse bedrijven: betaalplatforms zoals Netflix en superplatforms zoals Google, Facebook, Apple en Amazon. Sluit het overheidsbeleid nog wel aan op de huidige situatie? Vanuit cultureel, economisch en maatschappelijk perspectief hebben wij ontwikkelingen in de audiovisuele wereld in kaart gebracht en geanalyseerd. Op basis daarvan geeft de raad aan welke stappen de overheid en de sector zelf kunnen nemen om de Nederlandse audiovisuele sector toekomstbestendig te maken.´
1 Trackback / Pingback