Pilotzender NPO Blend maakt programmering bekend

NPO BLEND lanceert voor het eerst gepresenteerde programma’s op de experimentele zender. One’sy Muller, Howard Komproe, Murth Mossel, Shay Kreuger, Nora Akachar, Niels Hoogland, E-Life, Aashna Sewpersad, Elif Kan, Benji Heerschop, Ciana Mayam, Redouan Ait Ouarg, Jane Doe en Claire-Marie Martis hebben zich verbonden aan de pilot om het publiek te informeren, verbinden en te inspireren. De nieuwe middagshow ‘Bridge The Gap’ (NTR) is vanaf maandag 12 februari te horen, de andere shows starten maandag 4 maart op NPO BLEND.

Menno de Boer, zendermanager NPO BLEND: “Samen met de omroepen geven we invulling aan het experiment NPO BLEND, waarbij we onderzoeken hoe we de beoogde doelgroep van volwassen luisteraars kunnen bereiken die houden van R&B, afro, neo soul en hiphop uit de nineties en zeroes. Ik ben heel enthousiast over de namen die zich aan de pilot hebben verbonden, want op die manier krijgt BLEND echt een eigen geluid.””Fantastisch dat ervaren makers als onder anderen Shay Kreuger, One’sy Muller, Niels Hoogland en Howard Komproe het avontuur met ons aangaan en willen verkennen hoe deze nieuwe radiozender kan klinken. Met deze programmering verwacht ik dat onze luisteraar zich steeds meer thuis gaat voelen bij BLEND”, vervolgt Chanelva Rier, die samen met De Boer zendermanager is voor NPO BLEND.

11 Comments

  1. Na FunX een tweede zender die zich richt op niet-westerse muziek en dus ook een niet-westerse doelgroep. Recent is de NPO gestopt met NPO KX, dat eigenlijk een opleidingsstation was, maar toch ook veel non-stop muziekuren had met een iets lager mainstream gehalte. Waar is de NPO voor luisteraars van 34 tot 54 (de aangegeven doelgroep van NPO Blend voor het gat tussen Phil Collins en ABBA op NPO Radio 2 en Nothing But Thieves en Troye Sivan op NPO 3FM?

  2. De wereld verandert. Ingrijpend. Wen er maar aan, of niet, binnen 15 jaar zijn alle boomers dood en begraven. Denk daar maar eens over na. Of niet.

  3. Echt heel leuk dit! Heel blij met dit initiatief. De luisteraars van deze doelgroep hebben funx groot gemaakt. Nu is funx niks meer voor ons door de muziek van deze tijd. maar deze zender zal zeker goed gaan als het aan mij ligt. binnen mijn kringen weet iedereen al van het bestaan af.

  4. wat proberen en testen is wat de npo moet doen. in luistercijfers geloof ik niet dat dit succesvol gaat worden maar dat is ook niet zo belangrijk

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*