Pieter Hunfeld nieuwe commercieel zendermanager Classic FM

Per 1 juni zal Pieter Hunfeld aan de slag gaan bij Classic FM.

Hij zal zich in gaan zetten voor een nieuwe positionering met een sterkere lokale focus. Pieter was de afgelopen 7 jaar hoofd marketing & development bij het Metropole Orkest, waar hij mede verantwoordelijk was voor de verzelfstandiging en positionering van het wereldberoemde orkest.


Marcel Landman, CEO New Arts International: “New Arts International biedt een palet dat uniek is in de muziekwereld. Het label, de catalogus en het radiostation kunnen elkaar versterken. Met Pieter Hunfeld halen we iemand in huis die zowel de commerciële als culturele wereld goed kent. Hierdoor kan hij Classic FM een rol geven in publieksontwikkeling voor podia en ensembles in Nederland.”


Pieter Hunfeld: “Classic FM is een heel sterk merk dat een roerige tijd achter de rug heeft. Volgens mij ligt er een goede kans voor Classic FM om nieuwe luisteraars aan zich te binden. Steeds meer mensen zoeken rust in de hectiek van het alledaagse leven. Het lijkt mij heel mooi om te kijken of we daar met Classic FM een rol in kunnen spelen. Dat kan, in combinatie met de terugkomst van de zender op DAB+, een hele mooie toekomst vormen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*