Peter Eijsvoogel en Steven Flipse commissaris bij het Commissariaat voor de Media

Demissionair minister Arie Slob (ministerie van OCW) heeft Peter Eijsvoogel en Steven Flipse per 1 maart 2021 benoemd tot commissaris bij het Commissariaat voor de Media. De benoeming van beide commissarissen is voor de tijdsduur van vijf jaar. Steven Flipse volgt Jan Buné op die deze functie sinds 1 september 2013 bekleedde. De positie van Peter Eijsvoogel was vacant.

Steven Flipse (55) begon zijn carrière bij Tata Steel en Getronics, waarna hij twintig jaar als CFO/COO bij Sanoma werkzaam was. Steven heeft naast zijn kennis en ervaring op het financiële vakgebied en in de mediawereld een ruime ervaring als directeur en bestuurder. Hij is ook aandeelhouder bij uitgever De Jonge Lezer (een uitgever van jeugd magazines) en Kompas Publishing.

Peter Eijsvoogel (62) heeft de afgelopen decennia zijn sporen verdiend als onder andere advocaat en managing partner bij het internationale advocatenkantoor Allen & Overy. Peter heeft naast zijn uitgebreide kennis op het juridische vakgebied ruime ervaring met toezicht. Hij blijft daarnaast ook actief als advocaat en raadsheer–plaatsvervanger in het Gerechtshof in ’s-Hertogenbosch.

Voorzitter Renate Eringa – Wensing over de benoemingen: ‘’Peter heeft ruim 25 jaar ervaring als advocaat onder meer op het gebied van overheidstoezicht op markten. Zijn benoeming zorgt voor juridische slagkracht. Met Steven hebben wij een man met veel financiële expertise en ervaring in de mediawereld in huis gehaald. Ik ben er van overtuigd dat zij samen met onze medewerkers een belangrijke bijdrage gaan leveren aan de toekomst van het Commissariaat.’’

Het College van Commissarissen bestaat uit drie commissarissen (waarvan 2 parttime) die gezamenlijk belast zijn met de bestuurlijke besluitvorming. Het College geeft daarnaast als collectief richting, benoemt resultaten en geeft de beleidskaders mee. De dagelijkse leiding en de aansturing van de organisatie is belegd bij de fulltime collegevoorzitter.

5 Comments

  1. “Met Steven hebben wij een man met veel financiële expertise en ervaring in de mediawereld in huis gehaald.’

    Maar wat is die ervaring dan ?

    1. Geen radio en tv ?

    2. Alleen bij een uitgeverij ?

    Maar geen RTV ervaring dus ? En laat nu net het Commissariaat voor de Media daarover gaan!

    • “Op 29 juli 2011 werd Sanoma met een belang van 67% de meerderheidsaandeelhouder van SBS Broadcasting. Daarin zijn Net5, SBS6, Veronica TV, Veronica Magazine, Totaal TV (laatstgenoemden Veronica Uitgeverij), SBS Productions, Veronica Litho en Veronica Concept Design in ondergebracht. Het mediabedrijf Talpa van John de Mol kreeg de overige 33%.”

      In 2017 verkocht Sanoma Media Nederland al hun aandelen in SBS aan Talpa. In 2020 werd Sanoma Media Nederland overgenomen door DPG Media, je weet wel dat Belgische bedrijf dat oa. de Volkskrant, Algemeen Dagblad, Trouw en Nu.nl in handen heeft.

      Dus Juul … Steven Flipse heeft uitgerekend onder meer gewerkt voor Veronica!

  2. Juul, in de hogere wiskunde van CEO’s geldt: RTV=Media. Uitgeverij=Media. Dus als je ervaring hebt in uitgeverij (appels), dan heb je ook verstand van RTV (peren). Allebei fruit, maar appels en peren 🙂 Na een tijdje is de villa afbetaald, de cabrio ingereden, de tweede vrouw veroverd en zijn ze weer toe aan “een nieuwe uitdaging”. 🙂

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*