Onderzoek: TV goed voor 86% van de kijktijd in Nederland

In Nederland vertegenwoordigt TV 86% van de kijktijd van de totale bevolking (6+). 61,4% van TV wordt live gekeken.

The Global TV Group heeft voor de derde keer een update gepubliceerd van het Global TV Deck. De organisatie – bestaande uit broadcasters en marketingorganisaties uit Europa, de Verenigde Staten, Canada, Australië en Latijns-Amerika – heeft in 2017 voor het eerst een overzicht gemaakt van de wereldwijde cijfers over TV uit 23 landen. Uit de meest recente cijfers van het Global TV Deck blijkt dat TV het overgrote deel van de kijktijd vertegenwoordigt: 86%. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, toen was het 88%.

Uit deze update blijkt dat:

•  het gemiddelde dagelijkse bereik van TV in Europa ruim 70% is.

•   in Nederland TV 67,6% van de bevolking binnen één dag bereikt en 95,6% van de bevolking binnen één maand.

•   in Amerika e-commerce bedrijven vorig jaar in totaal 4,36 miljard dollar hebben geïnvesteerd in TV-reclame.

•   voor 66% van de bevolking in Chili TV de belangrijkste nieuwsbron is.

•  in de UK TV met 29% het meest effectieve medium is wanneer het wordt toegevoegd aan de mediamix. Gevolgd door outdoor met 20%.

Het Global TV Deck is hier te downloaden

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*