Onderzoek: ‘Traditionele tv nog steeds populair onder millennials’

Uit onderzoek van BrandDeli blijkt dat jongeren tussen 12 en 34 jaar steeds meer televisie kijken wanneer, waar en hoe zij dat willen. Toch heeft lineaire tv nog steeds het grootste aandeel in het kijkgedrag.

Door de het groeiende aanbod van (digitale) tv-kanalen en on demand-diensten  Netflix, maar ook door de opkomst van nieuwe devices zoals tablets geeft 53% van de respondenten aan dat zij meer tv kijken dan een aantal jaren geleden.

De responden geven in het onderzoek ook aan da zij dat tv ook voorziet in de passieve kijkbehoefte. 63% van de millennials geeft aan traditionele tv te waarderen omdat je niet hard hoeft na te denken over waarnaar je gaat kijken. Zij genieten juist van het zender- en programma-aanbod dat ze toevallig tegenkomen. Het BrandDeli-onderzoek werd uitgevoerd onder 10.500 millennials in de leeftijd 12-34 jaar uit 14 verschillende landen, waaronder Nederland, Duitsland en Engeland.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*