NPO Zapp voor het eerst marktleider 6-12 jarigen

De publieke kinderzender NPO Zapp was in 2014 voor het eerst in haar bestaan de meest bekeken zender onder 6-12 jarigen. De zender laat daarmee concurrentie als Disney XD en Nickelodeon achter zich. Daarnaast blijft NPO Zapp, net als in 2013, marktleider onder kinderen van 3-12 jaar.

Uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat NPO Zapp onder 6-12 jarigen een groei in kijktijdaandeel doormaakte van 17,8% in 2013 naar 19,4% het afgelopen jaar. Daarmee is NPO Zapp tussen 06.30 uur en 19.30 uur de populairste zender bij deze groep kijkers. 

Nederlandse programma’s
Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO Zapp, wijdt het succes van de zender aan de originele programma’s over het echte leven. 

“Kinderen kijken graag naar authentieke, Nederlandse programma’s en op NPO Zapp bieden we de mogelijkheid om hierin te participeren, zoals in de Cup Cake Cup, met dagelijkse uitzendingen in de kerstvakantie”, licht Kunzeler toe. “We onderscheiden ons hiermee van de andere kinderzenders.” 

De meest bekeken NPO Zapp-programma’s in 2014 waren – zoals gebruikelijk – de Intocht van Sinterklaas, Het Sinterklaasjournaal, Het Klokhuis, Het Jeugdjournaal, SpangaS, BZT-show en Freek’s Wilde Wereld. Daarnaast blijven speelfilms (Zappbios), sprookjes en drama-series het onverminderd goed doen. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*