Ster wil dat commerciële adverteerders weer online reclame kunnen inkopen

Ster gaat zijn tarieven volgend jaar met gemiddeld 24 procent verhogen. Dat maakte de reclameorganisatie van de publieke omroep bekend tijdens de presentatie Ster Focus: 2023. De stijging komt door de grote vraag naar televisiereclame.

Sinds enige tijd kunnen enkel non-profitorganisaties, waaronder goede doelen online reclame inkopen. Ster wil dat deze beperking wordt teruggedraaid, aangezien het kijkgedrag steeds meer online plaats gaat vinden.

Frank Volmer, algemeen directeur van Ster; ‘Ster ziet het als haar publieke taak om te zorgen dat adverteren rondom de mooie programma’s van de publieke omroep toegankelijk blijft voor alle merken en organisaties, ongeacht budget. Met een beperkte prijsverhoging hopen we toegankelijk te blijven maar nemen we wel het risico dat we niet alle aangevraagde zendtijd kunnen leveren. We hebben die situatie bewust verkozen boven een hogere prijsverhoging.’

1 Comment

  1. De netto basisprijs voor televisie stijgt met 14% naar 695 euro per GRP en daarnaast zullen enkele inkoopopties zoals YourTime, waarbij merken zelf het moment van uitzending kunnen bepalen, iets duurder worden.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*