NPO komt in 2021 met nieuwe Zapp-app

In 2021 wordt door NPO de nieuwe Zapp-app gelanceerd waar interactie met kinderen centraal staat. Op basis van de ervaringen met podcasts in 2020 zal NPO de podcasts voor kinderen verder doorontwikkelen. Daarnaast worden de merken NPO Zapp en NPO Zappelin versterkt.

NPO meldt in haar nieuwe begroting voor 2021: ‘We bouwen ook aan levende communities die kinderen informeren en hen helpen zelf in actie te komen, bijvoorbeeld voor duurzaamheid via Zapp Your Planet. We blijven doelbewust en selectief aanwezig op sociale media met vernieuwende vormen van ‘transmediale storytelling’: programma’s waarbij verschillende media elkaar aanvullen als daarmee een relevant verhaal kan worden verteld. Op platformen van derden bereiken we kinderen met publieke content die ons merk versterkt en voor conversie zorgt naar onze eigen veilige aanbodkanalen. In samenwerking met radio experimenteert NPO Zapp sinds 2020 met podcasts voor kinderen. Op basis van de ervaringen zal dit genre ook in 2021 worden doorontwikkeld. Om herkenbaar te blijven bij al deze contactmomenten is een belangrijk speerpunt van 2021 het verder versterken van de merken NPO Zappelin (2 tot 5 jaar) en NPO Zapp (6 tot 12 jaar).’

3 Comments

  1. En hoe zit het Sesamstraat wat in vernieuwde vorm zou terugkomen na 2 jaar herhalen? Hier horen we niets meer van en sterft zoals voorspelt waarschijnlijk een stille dood.

  2. Bij Sesamstraat moeten er rechten betaald worden en dat geld kan niet verdeeld worden onder het NTR management. Dan snap je vast wel dat er nooit geen nieuwe afleveringen meer komen van Sesamstraat binnen het huidige omroepbestel.

    • Zijn die rechten dan ineens zo duur? Kan het niet samen met een andere omroep gemaakt worden? Jammer dat de NTR daar 2 jaar geleden niet gewoon eerlijk over is geweest. We zonde als dit programma helemaal zou verdwijnen. De kijkcijfers zijn net als bij andere (kinder) programma’s weliswaar gedaald maar er is ook wel erg slordig met het programma omgegaan. Sesamstraat is een programma dat eigenlijk gewoon behouden kosten wat het kost behouden moet blijven. Het hoort gewoon bij de Nederlandse kindertelevisie en de opvoeding. Net als Het Jeugdjournaal en Het Klokhuis. Om het te behouden zal men andere dingen moeten laten. Ik kan een hele lijst aan programma’s van Zappelin en ZAPP opnoemen die niet perse door de publieke omroep uitgezonden hoeven te worden. Bijvoorbeeld de hele catalogus van Studio 100 hoeft niet te worden aangekocht door de NPO (AVROTROS) en vind zijn weg wel via de commerciële kinderzenders. Als de NPO het niet meer aankoopt neemt RTL Telekids zo de hele handel over.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*