NPO benoemt Directeur Strategie en nieuwe Directeur Publiek & Marketing

Charelle Akihary begint op 1 mei als de nieuwe Directeur Publiek & Marketing bij de NPO. Ezra Eeman start per 1 juni als Directeur Strategie, een nieuwe functie binnen NPO.

Charelle Akihary
Charelle Akihary is op dit moment verantwoordelijk voor marketingstrategie bij bouwbedrijf en vastgoedbeheerder Heijmans. Ook is zij voorzitter van Platform Innovatie in Marketing. Daarvoor hield Akihary zich bezig met mondiale merkstrategie, innovatie en complexe transformaties bij onder andere Danone/Nutricia en Whirlpool. Na het afronden van de Bachelor Media & Culture aan de UvA begon ze haar carrière bij BNNVARA. Ze keert nu terug naar de publieke omroep en neemt bij de NPO de leiding over van Jurre Bosman, die sinds afgelopen najaar tijdelijk de rol van Directeur Publiek & Marketing op zich nam. Bosman zal zich vanaf 1 mei weer geheel richten op zijn rol als Directeur Audio. NPO-voorzitter Frederieke Leeflang: “Met haar marketingervaring op onder meer het gebied van transformatie, innovatie en technologie verwacht ik dat Charelle veel waarde toe zal voegen aan een toekomstbestendige en breed gewaardeerde publieke omroep.” 

Charelle Akihary: “De NPO heeft met zijn maatschappelijke opdracht een unieke en waardevolle plek in onze maatschappij. Ik hecht veel waarde aan co-creatie en innoveren. De publieke omroep is de plek om betekenisvolle impact te maken met marketing, met aandacht voor wat er in de samenleving speelt. Ik kijk er dan ook erg naar uit om samen met de collega’s van NPO en de omroepen te werken aan de impact van deze bijzondere organisatie.”
Ezra Eeman
Ezra Eeman is op dit moment Change Director bij het internationale mediabedrijf Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor de coördinatie van de transformatie van de redactiekamer en de digitale versnelling van een breed scala aan crossmediale merken. Daarnaast is hij bestuurder bij de Future Media Hubs, een Europees netwerk van omroepen en media/tech start-ups. Eerder was hij Head of Digital, Transformation and Platforms bij de EBU. Ook heeft hij gewerkt als hoofd van het innovatie-lab bij VRT en was hij journalist en hoofdredacteur bij de Vlaamse commerciële omroep VTM.

Frederieke Leeflang: “Om als publieke omroep relevant, herkenbaar en vindbaar te blijven voor alle Nederlanders in een snel veranderende en digitaliserende samenleving, is een stevige rol voor strategie en innovatie binnen de NPO van groot belang. Daarom hebben wij besloten om te kiezen voor een directeursfunctie voor deze belangrijke positie. Met meer dan 20 jaar ervaring in de media, innovatie en journalistiek verwachten wij dat Ezra grote waarde toe kan voegen aan de publieke omroep.”

Ezra Eeman: “De veranderingen in het medialandschap en in het mediagebruik gaan razendsnel en het is cruciaal dat de publieke omroep mee evolueert. Uiteindelijk is de vraag: hoe blijf je relevant en zichtbaar in een steeds breder veld van platformen en kanalen? Ik kijk er erg naar uit om dat vraagstuk samen met collega’s van NPO en de omroepen vast te pakken en te bouwen aan een wendbare en toekomstgerichte publieke omroep.” 

2 Comments

  1. En weer belastinggeld naar 2 zal later blijken 2 totaal overbodige functies binnen de NPO. Lekker in overleg met elkaar elke dag.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*