NOS gaat verder met Instagram

Instagram is een social mediaplatform dat vooral onder de jeugd zeer populair is. De NOS heeft er onlangs een pilot meegedaan met korte nieuwsvideo’s gericht op  jongeren van 12 tot 19 jaar. Het NOS expertiment was zeer succesvol en met zeer beperkte promotie in 7 maanden tijd 12.000 volgers opgeleverd. De NOS heeft daarom besloten door te gaan met Instagram en dit kanaal blijven toe te voegen aan hun soial media-aanbod. Facebook, Twitter en Google+ zijn kanalen waar NOS reeds gebruik van maakt.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o    Het weer
o    Shisha-pen
o    Charlie bit my finger
o    Ajax en moederdag
 

NOS Kort verschijnt vanaf nu vijf dagen in de week van maandag tot en met vrijdag. Gemiddeld worden er zo’n vijf filmpjes per dag geplaatst. Ze duren 15 seconden en kunnen ook zonder audio worden bekeken. Er wordt ook gewerkt met vaste thema’s: elke ochtend is er een weerbericht en op vrijdag is het Famous Friday; dan probeert de redactie de filmpjes zoveel mogelijk te laten inspreken door Nederlanders die bekend zijn onder de doelgroep.

Voorbeeld van NOS Instagram video’s:

 

Een mooie actie van Ajax? #voetbal #ajax #moederdag #wedstrijd #amsterdam #arena

Een video die is geplaatst door NOS Kort (@noskort) op 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*