NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Jacques Kuyf brengt als bestuurder een schat aan ervaring en een groot netwerk binnen (en buiten) de mediawereld met zich mee. Het NMO-bestuur is nu met de aanstelling van Jacques op volle sterkte.

Jacques Kuyf was in het verleden werkzaam bij een groot aantal mediabedrijven en reclamebureaus. Zo was hij CEO van onder meer FHV/BBDO en FD Mediagroep en voorzitter van NDP Nieuwsmedia. Ook heeft hij tal van functies bekleed als toezichthouder: als voorzitter/lid van raden van advies of raden van commissarissen. Die rol vervult hij nog steeds bij een groot aantal organisaties. Zo is hij op dit moment voorzitter van de raad van commissarissen van het ANP en voorzitter van het bestuur van de Stichting Reclame Code.

Jacques Kuyf wordt met ingang van 18 januari 2024 voorzitter van het NMO-bestuur dat bestaat uit de volgende personen:

–          Rien van Beemen – MMA en NDP Nieuwsmedia

–          Charelle Akihary-Lammers – NPO

–          Lauren van der Heijden – Vinex

–          Joris van der Pol – Audify

–          Ton Rozenstraten – Screenforce

–          Maiko Valentijn – PMA

–          Thijs Muller – PMA

–          Harry Dekker – bvA

–          Mariëlle Slenders – bvA

Inge Brakman, die tijdelijk de rol van voorzitter van het NMO-bestuur vervulde, is zeer verheugd met de aanstelling van Jacques. Zij zegt hierover: “Met Jacques krijgen we een zeer ervaren bestuurder aan boord die de mediabranche door en door kent. Die combinatie van ervaring, kennis en netwerk is enorm waardevol voor deze functie en ik ben dan ook heel blij dat wij hem mogen verwelkomen.

Jacques Kuyf over zijn aanstelling: “Ik heb enorm veel zin om samen met het bestuur, directie en medewerkers van NMO aan de slag te gaan. Het Nationaal Media Onderzoek is uniek in de wereld en de ambities zijn groot. De verschillende bereiksonderzoekenzijn in de afgelopen periode vernieuwd en verbeterd. Nu is het zaak om één cross-mediale dataset te creëren, waarbij naast technische uitdagingen ook op bestuurlijk en politiek vlak knopen moeten worden doorgehakt. Ik zie ernaar uit om dat traject te mogen begeleiden vanuit mijn nieuwe rol als voorzitter van NMO.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*