Gerard Dielessen (NOC*NSF) bij De Perstribune van MAX
Het NPO Radio 1 media- en sportprogramma De Perstribune van MAX ontvangt op zondag 15 februari NOC*NSF-directeur Gerard Dielessen.
Het NPO Radio 1 media- en sportprogramma De Perstribune van MAX ontvangt op zondag 15 februari NOC*NSF-directeur Gerard Dielessen.
Na RTL is ook voor SBS hun eigen kanaal niet alleen meer heilig. De nieuwszender gaat in zee met Teske de Schepper, Foodgloss en Beautygloss. SBS wil met deze ‘vlogs’ (video blogs) hun multimediale bereik vergroten.
Drugs, seks, geweld en verslavingen hielden eind jaren tachtig, begin jaren negentig zo’n twee miljoen Nederlanders aan de buis gekluisterd. Spijkerhoek was de eerste echte soapserie die in ons land te zien was. Wekelijks volgden we de verwikkelingen tussen de families Starrenburg, Chaiavelli en Van den Akker.
In een Volkskrant interview geeft Ria Bremer aan niet te oordelen over tv-collega’s. Ze bemerkt wel dat presentatoren als Jinek en Humberto als host wordt neergezet in een personalityshow. Bremer: “Bij mij was alleen mijn rug zichtbaar, ik hoefde me geen zorgen te maken over hoe ik erbij zat. Maar als je midden in beeld zit, ben je onderdeel van de beoordeling. Dat lijkt me een ramp. Het gaat niet meer om je gasten en je vragen, ze zitten alleen maar te kijken: wat heb je aan, hoe diep is je decolleté?”.
Vandaag 12 februari zal tussen 17.25 en 17.35 uur in de ’10 voor…’ uitzending van Sesamstraat op NPO Zappelin (NPO1) voor het eerst de Nederlandse Elmo te zien zijn.
Het Duitse biermerk Warsteiner maakt online documentaire van de Jeugd van Tegenwoordig.
Zondag 2 maart worden in Los Angeles weer de jaarlijkse Oscars uitgereikt. De Nederlandse muziekzender 192TV haakt hier op in en zendt op dezelfde dag Top 40 Filmhits uit.
Vroom & Dreesman lijkt voor eventjes gered. Ondanks dat de het warenhuis door veel consumenten als ouderwets wordt gezien, heeft het in het verleden diverse retail innovaties doorgevoerd. In 2003 waren zij de eerste retailer met een eigen tv-programma over de naam ‘V&D TV’. Dit tv-format bestond uit een programma ‘dat spanning, ontspanning en informatie bood’. V&D TV werd elke werkdag op SBS uitgezonden.
De Hilversumse kunstenares Rosalie Lub heeft deze week de muur van parkeergarage Gooische Brink opfleurt met een kunstwerk, waarbij diverse kenmerken van de mediastad naar voren komen. De grote diversiteit aan media worden gecombineerd met de rustige natuur van ’t Gooi.
De populaire ‘vlogger’ Enzo Knol weet met zijn Youtube kanaal een half miljoen abonnees aan zich te binden. Zijn filmpjes waren vorig jaar goed voor meer dan 200 miljoen views. Nu hij de laatste maanden met regelmaat de landelijke pers bereikt is de kans groot dat hij hier dit jaar hard overheen gaat. De 21-jarige Assenaar begon pas in 2013 met zijn Youtube-kanaal. Met dit soort aantallen zou Knol volgens nieuwssite Quote vorig jaar snel zo’n €300.000 aan Google advertentie-inkomsten hebben verdient.
Copyright © 2019 Spreekbuis