Omroep Max maakt programma’s voor najaar bekend
Na een drukke radio- en televisiezomer met goed bekeken programma’s is MAX helemaal klaar voor het najaar! Vanaf maandag starten vertrouwde én nieuwe programma’s.
Na een drukke radio- en televisiezomer met goed bekeken programma’s is MAX helemaal klaar voor het najaar! Vanaf maandag starten vertrouwde én nieuwe programma’s.
Het programma ‘Tim In de Morgen’ wil van haar luisteraars weten wat zij de beste TV tunes vinden. Via de Radio 10-pagina kan iedereen hun iconische tv-tunes doorgeven. De meest favoriete tunes worden in het programma uitgezonden.
Vanaf deze maand kunnen respondenten van het Nationaal LuisterOnderzoek. (NLO) hun radioluistergedrag ook invullen op een smartphone of tablet. Deze nieuwe optie is bedoeld om het voor respondenten nog eenvoudiger te maken om hun radioluistergedrag bij te houden. Het moet ook een kwalitatieve impuls aan het luisteronderzoek geven.
Dagblad De Telegraaf meldt vandaag dat de laatste versie Mediawet ‘kleine lettertjes’ bevat waarin staat dat amusement ook gebruikt mag worden met als enige doel een breed en divers publiek te trekken. In vorige versies van de Mediawet stond dit nog niet vermeld. Amusement zou via een u-bocht constructie alsnog te zien zijn op de publieke zenders.
Een nieuw programma met André Kuipers over de ruimte, een nieuwe show van Jörgen Raymann op vrijdagavond, een geschiedenisserie over de jaren zestig, een opvallende mix van voetbal en dans in ADO Danst en een jubileum van Het Uur van de Wolf met bijzondere documentaires over Jeroen Bosch en Boudewijn de Groot: dit is nog maar een kleine greep uit de programmering van de NTR in het nieuwe tv-seizoen.
Ondank de kritiek van diverse omroepen zal staatssecretaris Dekker zijn plannen om de publieke omroep te hervomen niet aanpassen.
De netto bestedingen voor TV-reclame zijn in de eerste helft van 2015 uitgekomen op een totaal van 456 miljoen euro. Dit is een daling van 4,2%.
Oud-Powned oprichter Zwagerman haalt in haar BNR-column fel uit naar omroepen die niet hun oorspronkelijke doelgroep bedienen.
Vandaag bestaat Ster 50 jaar. Een mijlpaal. Want met de oprichting in 1965 gaat televisie- en radioreclame in Nederland officieel van start. Een halve eeuw Ster staat voor vele memorabele, baanbrekende, humoristische en spraakmakende commercials. Dankzij uitzending van deze commercials maakt Ster al 50 jaar een onafhankelijke publieke omroep mede mogelijk.
21 jaar geleden kondigde de Ster via een persbericht aan dat Loeki de Leeuw zou worden vervangen voor Mickey Mouse.
Copyright © 2019 Spreekbuis