Nieuwe samenwerking tussen Viaplay Nederland & F1 Max Verstappen

Nederlands coureur en Formule 1-wereldkampioen, Max Verstappen, en premium Scandinavische streamingdienst aanbieder Viaplay hebben maandag bekend gemaakt dat ze een langdurige samenwerking aangaan.

Wat kunnen kijkers verwachten van deze samenwerking?
Viaplay, dat op 1 maart 2022 in Nederland zal worden gelanceerd, zal alle exclusieve inhoud van de Max Verstappen aanbieden.

Tegenwoordig gebruiken we veel diensten op internet alsof ze altijd al hebben bestaan, en hebben we snel toegang tot alle informatie die we zoeken. Van een site als Casino Bonuses Finder kunnen we bijvoorbeeld binnen enkele seconden leren welke de meest voordelige gok bonussen zijn. Zo wordt alles ons steeds gemakkelijker gemaakt.

Alle fans van Verstappen zullen documentaires kunnen streamen waarin hij onthult hoe hij wereldkampioen is geworden op één van de zwaarste circuits van de Formule 1. De docu bevat ook beelden van zijn privé leven, buiten de niet-aflatende druk van de sport, en nog veel meer.

Tony Sloterman – Eigenaar van het bedrijf Casino Bonuses Finder – zegt het volgende over de samenwerking: “Dit is een unieke kans om dichter in de schaduw van Max te treden. Velen hebben door TV al het gevoel dat ze hem kennen, en dat wordt op deze manier alleen maar versterkt!’’

Verstappen gaat in maart 2022 zijn verse kampioenschap verdedigen. Elke race uit het nieuwe Formule 1-seizoen – inclusief de Nederlandse Grand Prix in Zandvoort – zal live worden uitgezonden op Viaplay in Nederland.

Over deze ontwikkeling zegt Max Verstappen: “Ik kijk erg uit naar deze opwindende samenwerking met Viaplay, omdat onze ambities om de beste te zijn in onze vakgebieden bij elkaar passen. Het is verbazingwekkend dat ik veel fans kan bereiken met de unieke content die we samen gaan maken.”

Daarnaast zal Jos Verstappen, de vader van Max, die tevens met 106 Grand Prix-starts op zijn naam staat, meewerken in het team van internationale Formule 1-analisten van Viaplay.

Anders Jensen, NENT Group President en CEO voegt toe: “Max Verstappen en Viaplay passen perfect bij elkaar. We zijn een wereldleider in het streamen van sport, waar we goed op weg zijn om elk jaar meer dan 100.000 live-uren te laten zien uit een ongeëvenaarde rechten portfolio, terwijl Max’ opwindende vaardigheden hem naar de top hebben gebracht als de 34e wereldkampioen coureurs. En we zijn allebei klaar om nog verder te versnellen! We kijken ernaar uit om nauw samen te werken met deze getalenteerde en charismatische superster.”

Viaplay van Nordic Entertainment Group is aanbieder op het gebied van streaming diensten, radio stations, tv-kanalen en productiebedrijven. NENT Group, de naam van het hoofdkantoor in Stockholm, is genoteerd aan de Nasdaq Stockholm.

Momenteel zijn de diensten van Viaplay beschikbaar in Finland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, IJsland, Estland, Letland, Litouwen, Polen en de VS. Dit jaar zal het bedrijf ook al zijn diensten lanceren in Nederland en het VK, gevolgd door Canada, Duitsland en Oostenrijk. Zwitserland zal volgen in 2023.

Viaplay, dat wordt gelanceerd in Nederland op 1 maart 2022, heeft aangegeven dat het een ruime combinatie van premium live sport, internationale films en series en content speciaal voor kinderen zal aanbieden. Door de nieuwe samenwerking met Viaplay kunnen miljoenen Verstappen-fans van over de hele wereld zien wat er achter de schermen gebeurt tijdens de Formule 1-kalender, terwijl de coureurs zich voorbereiden om deel te nemen aan het highlight van het jaar van de Formule-1.

De dienst zal aangeboden worden als een pakket van € 13,99 per maand, en zal naast direct abonnement beschikbaar zijn via bekende distributiepartners, waaronder Vodafone, Ziggo en KPN.