Nieuwe functie voor VPRO-uitgever Hugo Blom: Hoofd Publiek & Marketing

Hugo Blom krijgt per 1 juli een nieuwe rol binnen de VPRO. Naast zijn huidige functie als uitgever van de VPRO Gids, wordt hij ad interim Hoofd Publiek & Marketing van de omroep. In deze rol leidt hij tot en met eind 2026 vijf strategisch belangrijke teams: Marcom, Outreach, CRM, het Datateam en Team Online.

De benoeming brengt Blom ook terug in het managementteam van de VPRO, op een cruciaal moment voor de organisatie. De publieke omroep staat aan de vooravond van grote veranderingen, waaronder fundamentele keuzes over de positie binnen het omroepbestel, intensievere samenwerking binnen omroephuizen en het opvangen van zware bezuinigingen die het hele publieke bestel raken.

Blom zelf ziet zijn nieuwe taak als een logische volgende stap: “Nieuwe baan, en toch ook weer niet. Vanaf 1 juli a.s. ben ik naast uitgever van de VPRO Gids namelijk ook Hoofd Publiek & Marketing van de VPRO. Ad interim en dat schrijf ik maar even voluit, voor het verward wordt met AI. Tot en met 31 december 2026 mag ik ook leiding geven aan deze afdeling waar maar liefst vijf geweldige teams (Marcom, Outreach, CRM, het Datateam en Team online) van de VPRO in zijn ondergebracht.” Zijn benoeming valt samen met de aanloop naar het 100-jarig jubileum van de VPRO in 2026.

.

1 Comment

  1. Blijkbaar had Hugo al heel lang een full time salaris voor een part time functie. Dat gaat dus (eindelijk) per 1 juli veranderen. Als je dit leest, dan bekruipt je toch dat gevoel zo’n zuilomroepje als de VPRO weinig tot niets toevoegt aan het huidige omroepbestel.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*