Netflix abonnement met advertenties heeft 40 miljoen gebruikers

Netflix heeft aangekondigd dat zijn advertentie-ondersteunde abonnementsplan 40 miljoen maandelijkse actieve gebruikers wereldwijd heeft, een aanzienlijke stijging van 5 miljoen een jaar eerder. Dit toont aan dat de strategie om nieuwe gebruikers aan te trekken met een goedkoper plan vruchten afwerpt.

De groei komt op een moment dat streamingdiensten geconfronteerd worden met hevige concurrentie en bundels introduceren om abonnees te behouden.Netflix lijdt ook aanzienlijke financiële schade door illegale IPTV-diensten. Schattingen geven aan dat Netflix wereldwijd ongeveer 192 miljoen dollar per maand verliest door piraterij, wat neerkomt op ongeveer 2,3 miljard dollar per jaar. Het advertentie-ondersteunde plan, gelanceerd in november 2022, vertegenwoordigt 40% van alle nieuwe aanmeldingen in de landen waar het beschikbaar is.

In het vierde kwartaal bleek uit gegevens van onderzoeksbureau Antenna dat het merendeel van de nieuwe abonnees voor het eerst afkomstig was van advertentie-ondersteunde plannen. Netflix heeft ook aangekondigd dat het tegen eind 2025 een eigen advertentietechnologieplatform zal lanceren, en zal samenwerken met bedrijven als Trade Desk, Google Display & Video 360, en Magnite om geautomatiseerde advertentie-inkoop te versnellen. Verder maakte Netflix bekend dat het dit jaar twee NFL-wedstrijden op Kerstdag zal streamen, als onderdeel van de inspanningen om meer live programma’s aan te bieden.

Bron: Reuters

3 Comments

  1. Gek, deze informatie.
    Als contenmakers willen weten hoe hun show het doet op Netflix dan krijgen ze geen informatie. Dus zo scheutig zijn ze niet met informatie.
    Zou dit nieuws over 40 miljoen abonnees niet een beetje fakenews zijn? Van kijk ons het eens goed doen?
    Zodra ik reclame moet kijken op een streamer ben ik weg.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*